تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهریور 1400 - 18:29
کد خبر : 10538

۱۰ یادآوری کوتاه برای همکاران فرهنگی در آستانه شروع به کار مدارس

۱۰ یادآوری کوتاه برای همکاران فرهنگی در آستانه شروع به کار مدارس

اول– تولید محتوای مجازی خوب و کمک‌کننده است، اما اصل آموزش در تعامل با دانش‌آموز اتفاق می‌افتد. در آموزش مجازی روشی اتخاذ کنیم که تدریس با پرسش و پاسخ و مشارکت پیش برود.   دوم-همیشه خوب است که از دانش و تجربه سایر همکاران استفاده کنیم. اما ارسال افراطی کلیپ‌هایی که خودمان تهیه نکرده‌ایم شایسته

اول– تولید محتوای مجازی خوب و کمک‌کننده است، اما اصل آموزش در تعامل با دانش‌آموز اتفاق می‌افتد. در آموزش مجازی روشی اتخاذ کنیم که تدریس با پرسش و پاسخ و مشارکت پیش برود.

 

دوم-همیشه خوب است که از دانش و تجربه سایر همکاران استفاده کنیم. اما ارسال افراطی کلیپ‌هایی که خودمان تهیه نکرده‌ایم شایسته نیست‌. این کلاس متعلق به ما است. ما از سطح دانش و ادبیات شاگردان خود مطلع هستیم و باید انتقال دانش را به شیوه‌ی متناسب با این کلاس انجام دهیم.

 

سوم-روزهای تعطیل دانش‌آموزان را اشغال نکنیم. فرزندان ما باید فرصت کافی برای ورزش، تعامل با خانواده، تفریح و مرور با حوصله‌ی دروس هفتگی داشته باشند.

 

چهارم-در انتقال پیام مجازی عواطف، لحن، حالت چهره و زبان بدن منتقل نمی‌شود و احتمال سوء برداشت‌ها به‌وجود می‌آید. پس بهتر است با آرامش و سعه صدر با پیام شاگردان برخورد کنیم. می‌توانیم بپرسیم «تو می‌گویی که… آیا منظورت را درست فهمیدم؟»

 

پنجم-فشار کاری و خستگی تعامل با تعداد زیادی دانش‌آموز، والدین و اجرای دستورالعمل‌های مدیران را همه‌ی ما تجربه کرده‌ایم. می‌توانیم گاهی در پاسخ به سوالات -خصوصا وقتی ناراحتمان کرده‌اند-  چند ساعتی به خودمان فرصت بدهیم و تامل کنیم.

 

 

ششم-اگر مطلبی را اشتباه تدریس کردیم یا در رفتارمان متوجه خطایی شدیم، به‌راحتی عذرخواهی کنیم. به دانش‌آموزان یاد بدهیم اشتباه کردن سبب کوچکی انسان نیست، بلکه نپذیرفتن و درک نکردن خطا و اشتباه است که مانع رشد و بزرگی ما می‌شود.

 

هفتم-همه می‌دانیم مکانیسم آزمون‌های مجازی تا چه حد دارای خطا است. بهتر است به جای یک آزمون پایانی مفصل، نمره‌ی بیشتری را به فعالیت‌های کلاسی، پروژه‌ها و آزمون‌های کوچک و سریع اختصاص دهیم.

 

هشتم-برخی خانواده‌ها در شرایط اقتصادی و اجتماعی خوبی قرار ندارند‌. گاهی می‌شود به دانش آموزان فرصت جبران و آزمون دوباره داد.  هدف از آموزش یادگیری است، نه نمره دادن و گرفتن. این مطلب را در عمل نشان دهیم.

 

نهم-همان اندازه که سخت‌گیری در نمره دادن آسیب زننده است، سهل‌انگاری در این امر به بهانه اینکه مگر قرار است چه اتفاقی بیافتد، خلاف رسالت معلمی است. این کار باعث بی‌انگیزه شدن افراد تلاشگر جامعه و سرخوردگی و رخوت‌شان می‌شود. علاوه بر این در حق شاگردی که در این درس استعداد ندارد هم اجحاف شده. شاید جای دیگری موفق‌تر باشد.

 

دهم-معلمی کاری ظریف و حساس است. ما در حال استخراج نفت، ساختمان‌سازی و واردات و صادرات فرش نیستیم. ما در حال پرورش نیروی انسانی جامعه هستیم و این چیزی ا‌ست که هر لحظه به خودمان یادآوری خواهیم کرد.

 

آگاهم که همکاران عزیز این نکات را بهتر از من می‌دانند. شما هم اضافه کنید‌.

 

بیشتر بخوانید:

ده نکته کوتاه برای دانش‌آموزان و والدین در آستانه بازگشایی مدارس

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات