تاریخ انتشار : یکشنبه 12 مرداد 1399 - 16:04
کد خبر : 1612

مالیات پنجاه میلیونی برای خانه‌های خالی بر مبنای کد ملی و کدپستی

مالیات پنجاه میلیونی برای خانه‌های خالی بر مبنای کد ملی و کدپستی

معاون سازمان مالیاتی به تازگی از اتمام شناسایی واحدهای مسکونی خالی تا ۲۰ مرداد و مهلت سه ماهه برای عرضه این واحدها خبر داده است.   در همین خصوص و طبق طرح دوفوریتی مجلس، قرار است به ازای سال اول شش برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر مالیات بر درآمد اجاره

معاون سازمان مالیاتی به تازگی از اتمام شناسایی واحدهای مسکونی خالی تا ۲۰ مرداد و مهلت سه ماهه برای عرضه این واحدها خبر داده است.

 

در همین خصوص و طبق طرح دوفوریتی مجلس، قرار است به ازای سال اول شش برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر مالیات بر درآمد اجاره از این واحدها دریافت شود.

 

به گزارش ایران مامن ؛ مالیات این خانه در صورت خالی بودن در سال اول حدود ۵۰ میلیون تومان، در سال دوم یکصد میلیون تومان و در سال سوم یکصد و پنجاه میلیون تومان می‌شود.

 

در همین حال، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، آمارهای تامل‌برانگیزی از وضعیت خانه‌های خالی ارائه کرد. «سیداحسان خاندوزی» گفته هم اینک هشت بانک بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی را در اختیار دارند. همچنین با بررسی نمونه چهارمیلیون نفری متوجه شدیم ۲۵۰ فرد زیر ۱۸ سال، هر کدام بیش از پنج واحد مسکونی به نام خود دارند.

 

به گفته او سامانه املاک و اسکان کشور که قرار بود در سال ۹۴ راه اندازی شود، اواخر سال ۹۸ آغاز به کار کرد و اکنون فقط کمتر از یک سوم رکورد‌های واحد‌های مسکونی در این سامانه ثبت شده است.

 

طبق طرح مجلس، اتصال کد ملی افراد، کُدهای پستی خانوار و صاحب‌خانه در طرح دریافت مالیات از خانه‌های خالی مدنظر قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات