تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 - 8:12
کد خبر : 1629

تحلیلی گذرا از نظرسنجی ایسپا درباره مصرف گوشت

تحلیلی گذرا از نظرسنجی ایسپا درباره مصرف گوشت

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) به تازگی نتایج نظرسنجی خود درباره سبد غذایی خانوار ایرانی را منتشر کرده است که بخش مربوط به مصرف گوشت قرمز در آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. نتایج نظرسنجی نشان می دهد، ۴.۳ درصد خانوارهای ایرانی هر روز گوشت قرمز مصرف می‌کنند. ۴۰.۲ درصد گفته‌اند در هفته چند

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) به تازگی نتایج نظرسنجی خود درباره سبد غذایی خانوار ایرانی را منتشر کرده است که بخش مربوط به مصرف گوشت قرمز در آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

نتایج نظرسنجی نشان می دهد، ۴.۳ درصد خانوارهای ایرانی هر روز گوشت قرمز مصرف می‌کنند. ۴۰.۲ درصد گفته‌اند در هفته چند روز و ۳۲.۸ درصد در ماه چند روز گوشت قرمز مصرف می‌کنند. شایان ذکر است ۱۴.۴ درصد خانوارها در سال گذشته چندبار گوشت قرمز مصرف کرده‌اند و ۸.۲ درصد گفته‌اند در طول سال اصلاً گوشت قرمز مصرف نکرده اند. در مقایسه با خرداد ۹۸ به میزان افرادی که گفته‌اند در خانواده‌شان اصلاً گوشت قرمز مصرف نمی‌کنند ۳.۵ درصد افزوده شده است.

به گزارش ایران مامن ؛ نگاهی به یافته‌های نظرسنجی و قیمت گوشت قرمز که بنابر کیفیت و نوع آن از ۵۵ تا ۱۳۰ هزار تومان متغیر است، نشان می‌دهد آمار چهار درصدی که هر روز گوشت قرمز مصرف می‌کنند به نوعی به آن چهاردرصدی‌های محمدباقر قالیباف همخوانی دارند.

۴۰ درصدی‌ها، ۳۲ درصدی‌ها و ۱۴ درصدی‌ها هم که به ترتیب در هفته، در ماه و در سال چند بار گوشت قرمز مصرف کرده‌اند می‌توانند برش‌هایی طبقاتی را از وضعیت معیشتی جامعه به نمایش بگذارند.

و اما درباره آن ۸.۲ درصد دو گزینه جدی مطرح است. افزایش ۳.۵ درصدی کسانی که گوشت قرمز مصرف نمی‌کنند یقینا یا نشان‌دهنده کوتاه شدن دست صدها هزار نفر از این کالای اساسی است یا اینکه فرهنگ گیاهخواری در یک سال گذشته در ایران توسعه یافته است.

هر کدام از این گزینه‌ها با هر درصدی درست باشد این حدیث نبوی درباره گوشت قرمز به یاد می‌آید که نقل است «هر کس بر او چهل روز بگذرد و گوشت نخورد، باید بر عهده ی خدا از بیت المال وام بگیرد و گوشت بخورد»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات