تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 اسفند 1401 - 23:32
کد خبر : 17698

سفرهای نوروزی و جان‌پناهی که هست و نیست

سفرهای نوروزی و جان‌پناهی که هست و نیست
رئیس پلیس راه کشور اعلام داشته اگر خودرویی همزمان دو تخلف حادثه‌ساز مرتکب شود نسبت به توقیف آن اقدام خواهد شد.

به گزارش ایران مامن، با پایان هفته چهارم اسفندماه، دور اول مسافرت‌های نوروزی آغاز شد و انتظار می‌رود با وجود آمدن موج جدید کرونایی، به دلیل لغو محدودیت‌های سفر، عید امسال هم جاده‌ها و شهرها بشدت شلوغ شود البته به غیر کیش که به دلیل ممنوعیت بحث‌برانگیز ورود خودروهای مستعمل و پیکان و پراید شاید قدری خلوت‌تر از پارسال باشد.

 

نتیجه هم این بود که نوروز ۱۴۰۱ رکود فوتی‌های تصادفات شکسته شد. طبق خبرهای رسمی منتشر شده، بیشترین آمار کشته‌های حوادث رانندگی نوروز سال ۱۴۰۱ در روز جمعه ۵ فروردین با ثبت ۸۰ فوتی بوده و کمترین آن با ۲۵ فوتی در روز ۱۴ فروردین ثبت شده است.

 

آمار فوتی‌های ۶ سال اخیر به شرح زیر بوده است؛

نوروز سال ۱۳۹۶؛ ۸۷۴ نفر

نوروز سال ۱۳۹۷؛ هزار و ۳۴ نفر

نوروز سال ۱۳۹۸؛ ۹۱۴ نفر

نوروز سال ۱۳۹۹؛ ۵۳۴ نفر

نوروز سال ۱۴۰۰؛ هزار و ۸۰ نفر

نوروز سال ۱۴۰۱؛ هزار و ۱۴۶ نفر

 

برای جلوگیری از این وضعیت، سردار «کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشته افزایش جریمه‌های رانندگی بسیار بازدارنده است و می تواند تصادفات را کاهش دهد. البته افزایش جریمه های رانندگی در اختیار هیات وزیران است اگر تصمیم به ابلاغ گرفتند، ما مکلف به اجرا هستیم.

 

 

همچنین رئیس پلیس راه کشور اعلام داشته اگر خودرویی همزمان دو تخلف حادثه‌ساز مرتکب شود نسبت به توقیف آن اقدام خواهد شد.

 

با این حال توصیه‌های دیگری بیان شده تا میزان مخاطرات مسافرت‌ها کاهش یابد. به گفته سردار هادیانفر بیشترین زمان تصادفات در نیمه اول نوروز پارسال بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ و بعد از آن ۱۲ تا ۱۶ عصر رخ داد. بعضی معابر نور کافی ندارند، خط‌کشی‌ها آشکارسازی نشده و شرایط مناسبی ندارند برای همین رانندگان نباید در ساعات شب رانندگی کنند. علت ۸۲درصد از تصادفات سرعت و سبقت، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی است.

 

رئیس پلیس راهور همچنین افزوده است: ۳۲درصد از جان‌باختگان در تصادفات سرنشین خودروها و غالبا کودکان و افراد کهنسال هستند و چون اغلب از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند، جان خود را از دست می‌دهند. در تصادفات اصلا گزارشی نداریم که ایربگ خودروها عمل کرده باشند. بنابراین نمی‌توان گفت که این وسیله جان‌پناهی برای مردم است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات