تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 دی 1401 - 21:05
کد خبر : 17115

جنگ زنانه علیه جمهوری اسلامی؛ توهم یا برآیند نفوذ؟

جنگ زنانه علیه جمهوری اسلامی؛ توهم یا برآیند نفوذ؟
طیفی از رخدادها در ایران به وقوع پیوست که عملا جمهوری اسلامی را مقابل جبهه‌ای جنسیتی قرار داد؛ رخدادهایی که برخی آن را ناشی از بی‌تدبیری و گروهی برآیند عملکرد پروژه نفوذ در نظام سیاسی-اداری ایران می‌دانند.

چند ماه پیش از روی کار آمدن دوباره «بنیامین نتانیاهو» در اسرائیل و تشکیل کابینه افراطی در تل‌آویو و حتی قبل از بروز ناآرامی‌هایی که با مرگ «مهسا امینی» در ایران کلید خورد، رسانه‌های غربی و عبری از «زنانه‌شدن» سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل خبر دادند؛ انتصاب زنی با نام مستعار «کی» به ریاست میز ایران در موساد و زنی دیگر به عنوان مسئول جدید بخش جمع‌ آوری و تحلیل اطلاعات این سازمان.

 

این تحولات که تقریبا همزمان بود با تغییر رئیس سازمان اطلاعات سپاه در برخی رسانه‌های ایران به شکست رقبای صهیونیستی و تلاش برای تغییر زمین زد و خوردهای امنیتی و اطلاعاتی تعبیر می‌شد اما با گذشت زمان مشخص شد، تقویت محور زنانه علیه ایران توهماتی خصمانه نبوده است.

 

در همین حال طیفی از رخدادها در ایران به وقوع پیوست که عملا جمهوری اسلامی را مقابل جبهه‌ای جنسیتی قرار داد؛ رخدادهایی که برخی آن را ناشی از بی‌تدبیری و گروهی برآیند عملکرد پروژه نفوذ در نظام سیاسی-اداری ایران می‌دانند.

 

تصویر محدوش شده‌ای که رسانه‌ها از رئیس میز ایران در موساد منتشر کردند

 

به گزارش ایران مامن، اکنون وزن ادعای دسته دوم را رخدادهایی مانند دستگیری «علیرضا اکبری» مقام سابق وزارت دفاع به اتهام جاسوسی برای انگلیسی‌ها و صدور حکم اعدام برای او سنگین‌تر می‌سازد.

 

شواهد موجود نشان از آن دارد که تحولات داخلی در سازمان‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل و به طور ویژه موساد در دوران بعد از نخست‌وزیری نتانیاهو یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه کرد. این تحولات تجویزهای متعددی برای این سازمان‌ها ایجاد کرده است. یکی از این تجویزها بر افزایش قدرت نرم این سازمان‌ها در دوران جدید تاکید دارد. تحقق این هدف نیاز طبیعتا به جذب زنان در عرصه‌های مدیریتی و مهم و در یک کلام زنانه‌تر شدن فضای سازمان‌هایی چون موساد نیاز دارد.

 

به عبارتی دیگر انتصابات زنانه برای چنین مشاغلی حکایت از «زنانه‌شدن» تقابل رژیم اسرائیل با جمهوری اسلامی ایران دارد. بر اساس این نگاه سازمان‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل و به طور ویژه موساد با زنانه‌تر کردن فضای تقابلی در تلاش‌اند تا با ایجاد دوگانه‌هایی چون زن سنتی-زن مدرن در جامعه ایرانی بستر لازم برای دوقطبی‌سازی جامعه و بر هم زدن انسجام و وحدت ملی ایرانیان را مهیا کنند؛ اقدامی که در ماه‌های قبل با شدت بیشتری آغاز شده و در هفته‌های گذشته کار به آنجا رسید که برخی از رسانه‌های غربی علناً سخن از «انقلاب زنانه ایران» به میان آوردند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات