تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مهر 1399 - 16:23
کد خبر : 2517

آسمان و ریسمان برای حجاب

آسمان و ریسمان برای حجاب

مسئولان و هواداران نظام جمهوری اسلامی گاه عادت دارند لقمه را دور سر بچرخانند.   حدود ۱۰روز بعد از آنکه «مهدی نصیری» سردبیر سابق کیهان در شبکه چهار سیما گفت ۷۰درصد مردم اعتقادی به حجاب اجباری ندارند، حجت الاسلام «باقرزاده» عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی وابسته به آیت‌الله مصباح یزدی اظهارداشته اگر حکومت می‌تواند

مسئولان و هواداران نظام جمهوری اسلامی گاه عادت دارند لقمه را دور سر بچرخانند.

 

حدود ۱۰روز بعد از آنکه «مهدی نصیری» سردبیر سابق کیهان در شبکه چهار سیما گفت ۷۰درصد مردم اعتقادی به حجاب اجباری ندارند، حجت الاسلام «باقرزاده» عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی وابسته به آیت‌الله مصباح یزدی اظهارداشته اگر حکومت می‌تواند در مورد حجاب «بی‌خیال» بشود، چرا در قمار و زنا و لواط و ربا بی‌خیال نشود؟

 

به گزارش ایران مامن، حجاب موضوع پرمناقشه‌ای محسوب می‌شود. طرفداران وجوب حجاب به آیه ۳۱ سوره نور وآیه ۵۹ سوره احزاب استناد می‌کند. بعضی روحانیون مثل آیت‌الله غرویان هم می‌گویند حجاب واجب شرعی است ولی اجباری نیست.

 

گذشته از این پرسش که قمار و لواط و … چه ارتباطی با حجاب دارد و در حوزه‌هایی مثل بانکداری عملا «بیخیالی» صورت گرفته باید یک بار برای همیشه مشخص شود که حجاب برای جمهوری اسلامی مساله‌ای هویتی است نه فقط شرعی.

 

در فرانسه انکار هولوکاست جرم است و در ترکیه زیر سوال‌بردن لائیسم. در ایران هم باید بی‌تعارف عنوان شود که حجاب وجه تمایز و شالوده هویتی حکومت دینی است وگرنه آسمان و ریسمان بافتن برای حجاب مساله‌ای را حل نخواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات