تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 مهر 1399 - 20:47
کد خبر : 2539

بازگشت بازار با تکذیب دخالت دولت در بورس

بازگشت بازار با تکذیب دخالت دولت در بورس

شاخص امروز بورس تهران اگرچه برای ساعاتی کاهش یافت، اما با مشارکت خریداران حقیقی، این شاخص بازار بار دیگر به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بازگشت. شاخص کل بورس تهران امروز با ۱۰۴۷۲.۹۷ واحد افزایش معادل ۰.۷۰ درصد به ۱,۵۰۳,۴۱۳.۰۳واحد رسید و بار دیکر بالاتر از نقطه مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار

شاخص امروز بورس تهران اگرچه برای ساعاتی کاهش یافت، اما با مشارکت خریداران حقیقی، این شاخص بازار بار دیگر به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بازگشت.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۱۰۴۷۲.۹۷ واحد افزایش معادل ۰.۷۰ درصد به ۱,۵۰۳,۴۱۳.۰۳واحد رسید و بار دیکر بالاتر از نقطه مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی رفت.

شاخص هم وزن بورس تهران اما با ۸۲۰.۳۰ واحد کاهش به ۳۹۷,۵۷۵.۲۴ واحد رسید. بیشترین تاثیر در افزایش شاخص بورس تهران را نمادهای «فولاد»، «کگل» و «تاپیکو» داشتند و در مقابل نمادهای «شپنا»، «شبندر»، و «اخابر» هم بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص بورس تهران داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم امروز مثبت بود. این شاخص امروز با ۲۲۲.۳۴ واحد افزایش تا ۱۷,۶۷۵.۸۵واحدی بالا رفت. نمادهای «مارون»، «آریا» و «زاگرس» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «صبا»، «دی» و «شاوان» بیشترین تاثیر نفی را بر این شاخص داشتند.

برخلاف روزهای گذشته این سهامداران حقیقی بودند که به خرید سهام پرداختند و سهامداران حقوقی بیشتر فروشنده بودند. البته برخی از حقوقی‌ها، از سهم‌های خود حمایت کردند که از جمله نمادهای مورد حمایت سهامداران حقوقی می‌توان به «شبندر» (۶۸ درصد)، «شپنا» (۵۴ درصد)، «وپارس» (۵۰ درصد)، «وتجارت» (۳۶ درصد)، «وبصادر» (۳۹ درصد)، «وبملت» (۴۱ درصد)، «ونوین» (۴۳ درصد) و «اخابر» (۶۹ درصد) اشاره کرد.

امروز «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در مصاحبه با خبرنگاران تاکید کرد که دولت به هیچ وجه قصد دخالت در سازوکارهای بازار سرمایه را ندارد و تنها قصد دولت، حمایت از این بازار است. انتشار خبر بازار گردانی نماد «شستا» هم تاثیر مثبتی بر بازار گذاشت.

روابط ‌عمومی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) امروز اعلام کرد که صندوق بازارگردانی شستا متشکل از همه نمادهای زیرمجموعه شستا و در جهت صیانت از حقوق سهامداران تشکیل شد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات