تاریخ انتشار : دوشنبه 21 مهر 1399 - 16:53
کد خبر : 2681

افت بورس در روز برخورد با سقف یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی

افت بورس در روز برخورد با سقف یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی

شاخص امروز بازار سهام امروز در حالی کاهش یافت که سفر رئیس کل بانک مرکزی به عراق همزمان با تزریق دلار به بازار، امیدها را برای کاهش نرخ ارز، افزایش داد. شاخص کل بورس تهران امروز با ۱۷۵۵۸.۷۹ واحد کاهش معادل ۱.۱۰ درصد به ۱,۵۷۹,۵۶۶.۴۲ واحد کاهش یافت. این کاهش در حالی بود که بازار

شاخص امروز بازار سهام امروز در حالی کاهش یافت که سفر رئیس کل بانک مرکزی به عراق همزمان با تزریق دلار به بازار، امیدها را برای کاهش نرخ ارز، افزایش داد.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۱۷۵۵۸.۷۹ واحد کاهش معادل ۱.۱۰ درصد به ۱,۵۷۹,۵۶۶.۴۲ واحد کاهش یافت.

این کاهش در حالی بود که بازار سرمایه امروز، رو پر نوسانی را گذراند. در حالی که ابتدا بازار با کاهش ارزش مواجه شد، با گذشت ساعتی از آغاز معاملات، برخی نمادها با افزایش قیمت مواجه شدند، سپس بازار دوباره کاهشی شد؛ اما در دقایق پایانی، بسیاری از نمادها افزایش قیمت پیدا کردند و در نتیجه امیدها برای افزایش شاخص در روز کاری بعد بیشتر شد.

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۲۵۳۸.۲۲ واحد افزایش به ۴۱۶,۴۴۷.۸۱ واحد رسید.

بیشترین تاثیر در کاهش شاخص بورس تهران را نمادهای «فولاد»، «فملی» و «تاپیکو» داشتند و در مقابل نمادهای «شپنا»، «خودرو»، و «اخابر» هم بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص داشتند.

امروز نماد «شپنا» به صورت مثبت بازگشایی شد و همچون «شتران» روز بازگشایی خوبی را سپری کرد. نماد «خودرو» نیز روز خوب دیگری را سپری کرد و با رقم چشمگیر ۳.۳ میلیارد معامله، توانست رکورد دیگری را برجای بگذارد.
به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم امروز منفی بود. این شاخص امروز با ۱۹۶.۶۴ واحد کاهش به ۱۸,۲۷۹.۰۵ واحدی رسید.

نمادهای «کگهر»، «وسپهر» و «صبا» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «میدکو»، «دی» و «فرابورس» بیشترین تاثیر مثبت را بر این شاخص داشتند.

امروز بازار سرمایه، با افت ارزش مواجه شد. افت ارزش بازار در حالی بود که به نظر کارشناسان رسیدن شاخص به سقف یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی، همزمان با تلاش‌ها برای کاهش قیمت ارز، باعث شد تا رشد شاخص امروز متوقف شود.

با این حال حجم بالای معاملات در نمادهایی همچون «خودرو»، «خساپا»، «وتجارت» و «وسپهر» امیدها را به افزایش روزهای آینده شاخص، بیشتر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات