تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 12:59
کد خبر : 7582

تبعات انفجار صوتی دولت؛ از غزل‌خوانی حکیم‌باشی تا استحاله ظریف

تبعات انفجار صوتی دولت؛ از غزل‌خوانی حکیم‌باشی تا استحاله ظریف

جدال ها بر سر انتشار فایل صوتی ظریف ادامه دارد. به موازات تلاش دولتی ها برای دفاع از ظریف، گفته می شود انتشار فایل مزبور با هدف ضربه زدن به دولت و مذاکرات وین صورت گرفته است. در مقابل، برخی مخالفان این ایده را مطرح می سازند که این اقدام از درون دولت با هدف

جدال ها بر سر انتشار فایل صوتی ظریف ادامه دارد. به موازات تلاش دولتی ها برای دفاع از ظریف، گفته می شود انتشار فایل مزبور با هدف ضربه زدن به دولت و مذاکرات وین صورت گرفته است. در مقابل، برخی مخالفان این ایده را مطرح می سازند که این اقدام از درون دولت با هدف ایجاد شوک سیاسی به فضای انتخابات و ایجاد دو قطبی «میدان»- «دیپلماسی» و ایجاد اقبال عمومی به ظریف تدارک دیده شده است.

 

اولین واکنش دولت بعد از برائت روحانی از سخنان ظریف درباره سردار سلیمانی، برکناری حسام الدین آشنا از ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک و جایگزینی علی ربیعی بود.

 

 

آشنا که طی هشت سال گذشته کوشیده با جملات و مواضع مبهم نقش سنگربان دولت را بازی کند، پس از برکناری بخاطر پروژه تاریخ شفاهی دولت که در آن فایل صوتی ظریف علنی‌شد، در سلسله توئیت‌هایی علاوه بر غزل‌خوانی و ادامه مبهم‌گویی، اظهارامیدواری کرده رقبا برای دراز کردن «حکیم‌باشی» که احتمالا اشاره به خود او دارد «حداقل یک مسیر نفوذ را شناسایی کنند.»

 

در پاسخ به شایعاتی درباره بازرسی از دفتر مسئولان دولتی، «یک مقام آگاه» در دفتر رئیس‌جمهوری، بازرسی را تکذیب کرده است.

 

با این حال مقامات قضایی گفته‌اند ۲۰نفر از دولتی‌ها درباره این پرونده ممنول‌الخروج شده‌اند.

 

علاوه بر پیام‌های مجازی ظریف و تریبون‌های وزارت خارجه درباره ارادت وزیر خارجه به سردار سلیمانی و اعلام آمادگی برای «هزینه شدن» پای نظام و رهبری، دسته‌ای از رسانه‌های نزدیک به دولت و طیف اصلاح‌طلب، پروژه بازنشر، ساخت کلیپ و فوتوتیتر از بخش‌های مثبت مصاحبه لو رفته و اظهارات پیشین وزیر امور خارجه درباره نظام، رهبری و سردار سلیمانی را به طور ویژه دنبال می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات