تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آبان 1399 - 16:16
کد خبر : 2944

ادامه لرزش بورس در روز شگفتی «فبستم»

ادامه لرزش بورس در روز شگفتی «فبستم»

با وجود تداوم کاهش شاخص بورس و سقوط آن به کانال یک میلیون و دویست هزار واحدی، بازار در ساعات پایانی کمی بهبود پیدا کرد و برخی معامله‌گران و کارشناسان، به بازگشت شاخص در هفته‌ی آینده امیدوار شدند.   شاخص کل بورس تهران امروز با ۱۳۷۱۱.۶۷ واحد کاهش معادل ۱.۰۶ درصد تا  ۱,۲۸۸,۳۱۷.۱۳ واحدی کاهش

با وجود تداوم کاهش شاخص بورس و سقوط آن به کانال یک میلیون و دویست هزار واحدی، بازار در ساعات پایانی کمی بهبود پیدا کرد و برخی معامله‌گران و کارشناسان، به بازگشت شاخص در هفته‌ی آینده امیدوار شدند.

 

شاخص کل بورس تهران امروز با ۱۳۷۱۱.۶۷ واحد کاهش معادل ۱.۰۶ درصد تا  ۱,۲۸۸,۳۱۷.۱۳ واحدی کاهش یافت و شاخص بازار به کف جدیدی رسید. اگرچه از روز قبل این ریزش مشخص بود، با این حال جذاب شدن قیمت‌ها باعث شد تا بازار در نیمه دوم بازگردد و از شدت ریزش شاخص کم شود.

 

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۳۱۸۴.۹۲ واحد کاهش به ۳۷۶,۹۶۷.۴۴ واحدی رسید، عددی که برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه از زمان آغاز ریزش بازار در مرداد است.

 

امروز بیشترین تاثیر در کاهش شاخص بورس تهران را نمادهای «شپنا»، «شتران» و «تاپیکو» داشتند و در مقابل نمادهای «خودرو»، «کچاد»، و «فخوز» هم بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص به جا گذاشتند. افشای الف برخی نمادهای خودرویی نظیر «خپارس» باعث شدند تا قیمت‌ها در گروه نمادهای خودرویی تکان بخورد و در نمادهایی همچون «خودرو» صف خرید تشکیل شود.

 

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس امروز، هم روز بدی داشت و با ۵۵.۲۲ واحد کاهش به ۱۶,۱۲۴.۷۴ واحدی رسید.

 

نمادهای «صبا»، «دی» و «شگویا» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «هرمز» هم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

 

امروز در اتفاقی تاریخی و شگفت‌انگیز، نماد «فبستم» با ۹۷۷ درصد قیمت در حراج و ۱۰۴ درصد قیمت پایانی، بسته و معامله شد؛ اتفاقی که با اعتراض بسیاری از فعالان بازار و سرمایه‌گذاران مواجه شد و بسیاری معتقدند که معاملات امروز این سهم باید باطل شوند.

 

امروز اگرچه میزان حجم معاملات و تقاضا در برخی نمادها به شدت افزایش پیدا کرد، اما این حقوقی‌های بازار بودند که هرچه خواستند، خریدند.

 

سهامداران حقوقی خریدار عمده نمادهای «شتران» (۶۴ درصد)، «شبندر» (۶۰ درصد)، «خبهمن» (۸۲ درصد)، «تاپیکو» (۶۵ درصد)، «وبملت» (۵۷ درصد)، «شبریز» (۸۱ درصد)، «صباح» (۶۱ درصد)، «آریان» (۸۶ درصد) و «واعتبار» (۵۶ درصد) بودند و نشان دادند که قیمت‌های ارزنده و پایین‌تر از نرخ واقعی، بیش از همه در حال جذب سهامداران حقوقی بازار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات