تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399 - 0:11
کد خبر : 3019

سیگنال عجیب رفقای خارجی ترامپ به بایدن

سیگنال عجیب رفقای خارجی ترامپ به بایدن

بر اساس آخرین آمار و از میان ۲۳۰ میلیون آمریکایی دارای حق رای، نزدیک به یکصدمیلیون نفر در انتخابات زودهنگام شرکت کرده‌اند.   چهار سال پیش، فقط ۴۰ میلیون نفر آرای خود را به صورت زودهنگام راهی صندوق‌ها کرده بودند.   افزایش آرای پستی و مناقشات مربوط به این آرا مخصوصا در ایالت‌هایی مثل پنسیلوانیا

بر اساس آخرین آمار و از میان ۲۳۰ میلیون آمریکایی دارای حق رای، نزدیک به یکصدمیلیون نفر در انتخابات زودهنگام شرکت کرده‌اند.

 

چهار سال پیش، فقط ۴۰ میلیون نفر آرای خود را به صورت زودهنگام راهی صندوق‌ها کرده بودند.

 

افزایش آرای پستی و مناقشات مربوط به این آرا مخصوصا در ایالت‌هایی مثل پنسیلوانیا باعث شده تا نگاه خیلی‌ها به دیوان عالی آمریکا دوخته شود؛ مجمعی که اکنون ترکیب سیاسی آن به سمت ترامپ سنگینی می‌کند.

 

با این حال، دموکرات‌ها امیدوارند با بردن آرای الکترال ایالت‌هایی مثل میشیگان و ویسکانسین کار را یکسره کرده و آن را به اما و اگر نسپارند.

 

نتیجه انتخاباتِ بشدت دوقطبی آمریکا اکنون واقعا غیرقابل پیش‌بینی است و به همان نسبت احتمال درگیری و آشوب.

 

البته ترامپ متفاوت با مواضع قبلی خود گفته پیش از نتیجه نهایی اعلام پیروزی نخواهد کرد و بایدن هم ۲۴ ساعت مانده به شروع انتخابات، سعی کرد فضا را آرام کند. این در حالی است که «برنی سندرز» سناتور مشهور دموکرات پیشتر گفته بود استراتژی ترامپ اعلام پیروزی زودهنگام است.

 

آخرین مواضع ترامپ و بایدن نشان می‌دهد برخلاف آنچه رسانه‌های نزدیک به جمهوریخواهان و دموکرات‌ها می‌گویند هیچکدام از پیروزی یا شکست اطمینان نسبی هم ندارند و مثل بازی در دقایق اضافه بازی، چشم به آرای خاموش یا به عبارتی ضربات پنالتی دوخته‌اند.

آمریکا

به گزارش ایران مامن، این وضعیت، بازیگران خارجی را هم روی لبه تیغ قرار داده است. بنابر اعلام یاهونیوز «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس خود را مهیای دوره بایدن کرده و پیوندهایی بین جانسون و کمپین دموکرات‌ها شکل گرفته است. رویکرد بسیاری از رسانه‌های انگلیسی هم این موضوع را تایید می‌کند.

 

از سوی دیگر طی روزهای گذشته اظهارات «ولادیمیر پوتین» که حاضر نشده در کنفرانس مطبوعاتی اخیر ادعای ترامپ درباره فساد مالی پسر بایدن را تایید کند یا مواضع «بنیامین نتانیاهو» در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان تلاش‌هایی برای روز مبادای پیروزی بایدن عنوان می‌شود.

 

این در حالی است که بسیاری از صاحبنظران روابط بین‌الملل مکررا ترامپ را گزینه مطلوب پوتین، نتانیاهو و جانسون عنوان کرده‌اند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات