تاریخ انتشار : جمعه 30 آبان 1399 - 22:42
کد خبر : 3452

اعلام آمادگی آذری قمی برای محاکمه

اعلام آمادگی آذری قمی برای محاکمه

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۷۶ / ۲۵ رجب ۱۴۱۸/ ۲۶ نوامبر۱۹۹۷   آقاى اسماعیل شوشترى، وزیر دادگسترى آمد. جریان بازرسى مسأله شهردارى‌ها در دادگاه را گزارش داد که با همراهى آقاى هادی مروى از طرف رییس‏ جمهور اقدام کرده‌اند و نتیجه گرفته‌اند که اقدام آقای محمدرضا نقدی رییس حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی و نحوه دستگیرى و

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۷۶ / ۲۵ رجب ۱۴۱۸/ ۲۶ نوامبر۱۹۹۷

 

آقاى اسماعیل شوشترى، وزیر دادگسترى آمد. جریان بازرسى مسأله شهردارى‌ها در دادگاه را گزارش داد که با همراهى آقاى هادی مروى از طرف رییس‏ جمهور اقدام کرده‌اند و نتیجه گرفته‌اند که اقدام آقای محمدرضا نقدی رییس حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی و نحوه دستگیرى و محاکمه و نگه‏دارى در زندان و تبلیغات، برخلاف مقررات و روال عادى است. به رهبرى هم گزارش داده‌اند، اما تاکنون اثرى در اظهارنظرهاى رهبرى براى اصلاح وضع ندیده‌اند. نیز از آثار منفى بى‏ توجهى دولت به سرمایه‌گذارى و سازندگى و اشتغال که طرح مسأله ثروت‌هاى بادآورده، بخش خصوصى را از سرمایه‌گذارى دورکرده و شرایط بد مسایل جارى و اقدامات آقایان منتظرى و آذرى قمی و عکس‌العمل ‌ها، اظهار نگرانى کرد.

آقاى علی‏بخش جهانبخش، استاندار سابق سیستان و بلوچستان آمد. توضیحاتی از برنامه اکتشاف معادن طلا به روش جدید در آنجا داد.

عصر آقاى محمدرضا آیت‌اللهى، استاندار تهران آمد. به خاطر شغل سابقش راجع به معادن اورانیوم، منجمله معادن ساغند و انارک توضیح داد. در مورد مبارزه با قاچاق و مشکل گداهاى تهران و و وضع زندانى‌ها گفت و استمداد کرد.

دکتر محمدعلی هادى نجف ‏آبادی آمد. از وضعى‏ که پس از اظهارات آیت ‏الله منتظرى پیش‏ آمده، اظهار نگرانى‏ کرد و از من خواست که براى رفع غائله کمک ‏کنم. اصرار داشت‏ که براى ایفای نقش مؤثرتر در مدیریت کشور که فعلاً به وضع بدى درآمده، در انتخابات آتی به مجلس بروم.

کاظم مرعشی از رادیو بى بى سى نقل ‏کرد که با طرح مطالب سخنرانى امروز رهبرى در جمع بسیجى‌ها، تحلیل‌هاى تفرقه‌انگیزى با اشاره به تهدید ایشان براى پیگیرى جرایم آقایان منتظرى و آذرى قمی داشته است.

پنج‌شنبه ۶ آذر ۱۳۷۶

در خبرهاى جهانى، عقب نشینى دیگری از سوى عراق و اجازه بازرسى کاخ‌هاى صدام، جلب توجه مى‌کند که نشان دیگرى از ضعف و بلوف‏‌زنى صدام است.

در داخل، نامه آقاى آذرى قمی به رهبرى و اعلان‏ آمادگى براى محاکمه، به شرط اینکه قاضى از مراجع قم باشد و اخبار دادگاه و دفاع پخش شود و به شکایات متقابل او به خاطر تعرض به دفترش و خسارت‌هاى ناشى از آن هم رسیدگى شود، مورد توجه است. رونوشت براى دبیرکل سازمان ملل هم ارسال کرده که این نشانه آن است که قصد ادامه مخالفت دارد. رسانه‌هاى بیگانه هم با وسعت به اختلاف دامن مى‌زنند؛ به خصوص روى تهدید رهبرى به مجازات آنها مانور مى‌دهند.

 

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات