تاریخ انتشار : یکشنبه 2 آذر 1399 - 19:03
کد خبر : 3485

خاتمی و مشورت برای معاون اولی کرباسچی

خاتمی و مشورت برای معاون اولی کرباسچی

جمعه ۷ آذر ۱۳۷۶/ ۲۷ رجب ۱۴۱۸/ ۲۸ نوامبر ۱۹۹۷   براى مراسم عید مبعث، به دفتر رهبرى رفتیم. آقاى خاتمى رییس ‏جمهور تبریک گفت و رهبرى هم صحبت کوتاهى داشتند؛ مسأله خاصى مطرح نشد.   به نماز جمعه رفتیم. خطبه‌اى درباره بعثت و خطبه‌اى در مسایل روز ایراد کردم که بیشتر وقت، صرف مسایل

جمعه ۷ آذر ۱۳۷۶/ ۲۷ رجب ۱۴۱۸/ ۲۸ نوامبر ۱۹۹۷

 

براى مراسم عید مبعث، به دفتر رهبرى رفتیم. آقاى خاتمى رییس ‏جمهور تبریک گفت و رهبرى هم صحبت کوتاهى داشتند؛ مسأله خاصى مطرح نشد.

 

به نماز جمعه رفتیم. خطبه‌اى درباره بعثت و خطبه‌اى در مسایل روز ایراد کردم که بیشتر وقت، صرف مسایل جارى و مشاجرات مربوط به ولایت ‏فقیه شد. تاریخ و جزییات نحوه عزل آیت‌الله منتظرى و نصب آیت‌الله خامنه‌اى را گفتم و اینکه آیت‌الله خامنه‌اى راغب نبودند و تحمیل شد و حتى در مورد مرجعیت هم چنین است.

 

سرشب به منزل رفتم. با آقاى خاتمى رییس‏ جمهور درباره مسایل آیت‏‌الله منتظرى و اجلاس سران و مسأله آقای کرباسچى و مدیران شهردارى تهران که هر سه مشکلاتی براى دولت آقاى خاتمى به‏ وجود آورده، صحبت ‏کردیم. ایشان گفت تعجب مى‌کنم که شما چگونه توانسته‌اید هشت سال را با این‏گونه مشکلات که معمولاً ریشه‌اى در دفتر دارد، بسازید. مقدارى در مورد راهکارهاى حل مشکل‌ها صحبت‏ کردیم.

 

آقاى خاتمى، درباره سمت معاونت‏ اول براى آقاى کرباسچى در صورت پذیرش استعفاى آقاى دکتر حبیبى مشورت کرد که اصرار بر استعفا دارد. گفت پس از آنکه دفتر رهبرى اصرار به سخنرانى رهبرى در اجلاس پس از ملک حسن، پادشاه مغرب و تحویل ریاست به ایران داشته، به آنها پیغام داده که در این صورت، کنفرانس را دکتر ولایتى اداره کند؛ چون فکر مى‌کند این را دکتر ولایتى پیشنهاد کرده است، علی‌رغم اینکه در گذشته به گفته آقاى محمدجواد ظریف، معتقد بود که رهبری در اجلاس حضور پیدا نکند و میهمانان به خدمت ایشان بروند.

 

در گزارش‌ها، انبوه اظهارنظرهاى محافل خبرى دنیا، متوجه مسایل اختلافى ایران است و عراق هم در مورد بازدید بازرسان از کاخ‌هاى صدام که دبه درآورده و مى‌گوید، منظورش بازدید دیپلمات‌ها و مقامات کشورها است و نه بازرسان. عفت براى میهمانى همسر آقای علی ‏اکبر ناطق ‏نوری رییس مجلس براى همسر آقای نبیه بری رییس مجلس لبنان رفت.

 

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات