تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 23:42
کد خبر : 5276

غرب و برجام؛ نیم قدم به عقب؟

غرب و برجام؛ نیم قدم به عقب؟

«حسن روحانی» روز چهارشنبه ۱۵ بهمن باز هم تکرار کرد که مفاد توافق‌ هسته‌ای قابل تغییر نیست. وی امروز در جلسه هیات دولت اظهار داشت: هیچ فردی به برجام اضافه نخواهد شد. اگر ۱+۴ هستیم همان ۱+۴ هستیم. اگر ۱+۵ هستیم همان ۱+۵ هستیم. روحانی ضمن انتقاد از مخالفان که به رئیس‌جمهور و دولت فحش

«حسن روحانی» روز چهارشنبه ۱۵ بهمن باز هم تکرار کرد که مفاد توافق‌ هسته‌ای قابل تغییر نیست. وی امروز در جلسه هیات دولت اظهار داشت: هیچ فردی به برجام اضافه نخواهد شد. اگر ۱+۴ هستیم همان ۱+۴ هستیم. اگر ۱+۵ هستیم همان ۱+۵ هستیم.

روحانی ضمن انتقاد از مخالفان که به رئیس‌جمهور و دولت فحش می‌دهند اما با آمریکایی‌ها کاری ندارند، افزود: می‌خواهند این توافق است، اهلا و سهلا همه به تعهد بیایند. نمی خواهند بروند دنبال زندگی خودشان ما هم کار خودمان را انجام می دهیم.

 

پیش از آن، «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد رایزنی‌ها با مقامات آمریکا در خصوص رفع تحریم‌ها علیه ایران در جریان است. وی افزود که «جوسپ بورل» به عنوان هماهنگ کننده برجام به شدت در حال فعالیت و رایزنی است تا برجام به مسیر اصلی آن بازگردد.

 

از سوی دیگر برخی مقامات آمریکایی به «آکسیوس» گفته‌اند، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه از «رابرت مالی» نماینده ویژه در امور ایران خواسته تیمی از دیپلمات‌ها و کارشناسانی از همه دیدگاه‌ها در قبال تهران تشکیل دهد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات