تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1399 - 15:13
کد خبر : 5212

واکسیناسیون عمومی ۹ ماه به تاخیر افتاد

واکسیناسیون عمومی ۹ ماه به تاخیر افتاد

رییس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: واکسن کووید ١٩ در ایران با استفاده از توان داخلی و خرید خارجی تامین و واکسیناسیون عمومی هم از اسفند ١۴٠٠ آغاز می شود. به گفته دکتر مصطفی قانعی، قرار است حدود ۱۶ میلیون دوز واکسن از مجموعه کوواکس، بیش از ۲۵ میلیون از طریق

رییس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: واکسن کووید ١٩ در ایران با استفاده از توان داخلی و خرید خارجی تامین و واکسیناسیون عمومی هم از اسفند ١۴٠٠ آغاز می شود.

به گفته دکتر مصطفی قانعی، قرار است حدود ۱۶ میلیون دوز واکسن از مجموعه کوواکس، بیش از ۲۵ میلیون از طریق واردات و ۲۵ میلیون با استفاده از تولیدات داخلی تامین شود.

بر اساس آخرین برنامه اعلامی، زمستان امسال کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، افراد مسن، معلولان و جانبازان در اولویت واکسیناسیون قرار دارند.

بهار و تیرماه سال آینده نیز افراد بالای ۶۵ سال، افراد ۱۶ تا ۶۴ سال با بیماری زمینه‌ای و افرادی که به واسطه شغل خود با مردم در تماسند واکسن دریافت می‌کنند.

مرداد تا آذر ۱۴۰۰ نیز نوبت به واکسیناسیون ساکنان مراکز شلوغ، افراد ۵۵ تا ۶۵ سال فاقد بیماری زمینه‌ای و شاغلان ضروری انجام می شود.

این در حالی است پیشتر اعلام شده بود واکسیناسیون عمومی از خرداد ۱۴۰۰ آغاز می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات