تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 - 23:54
کد خبر : 9986

بهارستان و آغاز روزهای بی‌هیجان رای‌اعتماد

بهارستان و آغاز روزهای بی‌هیجان رای‌اعتماد

*رئیسی و وزرای پیشنهادی وی صبح سی‌ام به بهارستان رفتند. رئیس جمهوری در مجلس اولویت اول و دوم کشور را مهار کرونا و بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم عنوان کرد و به دفاع از وزرای پیشنهادی خود پرداخت. وی تصریح کرد مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت معاون اول است.   *سخنگوی هیات رئیسه مجلس

*رئیسی و وزرای پیشنهادی وی صبح سی‌ام به بهارستان رفتند. رئیس جمهوری در مجلس اولویت اول و دوم کشور را مهار کرونا و بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم عنوان کرد و به دفاع از وزرای پیشنهادی خود پرداخت. وی تصریح کرد مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت معاون اول است.

 

*سخنگوی هیات رئیسه مجلس اظهار داشته روز چهارشنبه پایان فرایند رای اعتماد به اعضای کابینه است.

 

* منتقدان برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم برای مدیریت اجرایی کشور، به مواردی چون انتخاب تیم اقتصادی از دوستان نزدیک و مخالفان FATF وعدم استفاده از زنان و اقلیت‌های مذهبی اشاره کردند. برخی موافقان هم گفتند نباید سیاه نمایی کرد.

 

*بنابر اعلام کمیسیون اجتماعی، حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صلاحیت تصدی وزارت را ندارد. باغگلی در دفاع از خود اظهار داشت سند ۲۰۳۰ را از بین خواهم برد و با توسعه مدارس غیردولتی موافق نیستم.

 

*سخنگوی کمیسیون فرهنگی درباره عیسی زارع پور گزینه وزارت ارتباطات گفت برنامه وی تا حدی با اسناد بالادستی منطبق است.

 

*قالیباف در جلسه امروز با اشاره به پخش زنده رخدادهای مجلس، از حاضران خواست تا پروتکل‌های کرونایی را رعایت کنند. وی همچنین گفت حواشی کمترین تاثیر را بر نظر نمایندگان داشته است.

 

*معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در مصاحبه‌ای رادیویی گفت قبلا بیشتر مرگ و میرهای کرونا مربوط به رده سنی ۶۰ سال به بالا بود اما اکنون آمار جانباختگان ۳۰ تا ۵۰ ساله رشدی دو برابری یافته است. در همین زمینه خبرگزاری «فارس» از واکسینه شدن حدود یک چهارم مردم تهران خبر داد.

 

*مدیرعامل بهشت زهرا هم با اشاره به افزایش ۲ تا ۲.۵ برابری آمار جانباختگان کرونا در پایتخت گفت فوت ۲۱۶ بیمار کرونایی طی یک روز باعث شرایطی شده که در جنگ هم تجربه نکردیم.

 

*شعبه ۵۵ حقوقی تهران حکم قطعی خلع ید خریدار شرکت هفت تپه و واگذاری آن به دولت را ابلاغ کرد.

 

*شبکه افق امشب ارتباطی زنده با محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر برقرار کرد و وی در برنامه‌ «جهان آرا» به تبیین مواضع این جریان پرداخت. به گفته نعیم ما مشکلی با ایران نداریم و خواهان رابطی خوب هستیم. گمرک ایران هم اعلام کرده همه مرزها با افغانستان باز است و مبادلات تجاری انجام می‌گیرد.

 

*پس از انتشار شایعه مرگ ملا هیبت الله آخوندزاده از سوی رسانه‌های پاکستانی، طالبان مرگ رهبرشان را تکذیب کردند. امروز همچنین خبر پیوستن احمد مسعود سرکرده مخالفان طالبان در دره پنجشیر تکذیب شد.

 

*با وجود اظهارات سران طالبان در خصوص پرهیز از خشونت، همچنان اخبار گوناگونی از اقدامات خشونت‌بار و افراطی طالب‌ها انتشار می‌یابد از جمله تیرباران افسر ارشد پلیس بادغیس. با این حال دولت انگلیس از همکاری با طالبان در صورت لزوم خبر داده است.

 

*همزمان با پیوستن برادر اشرف غنی رئیس‌جمهوری فراری افغانستان به طالبان، رسانه‌ها از زندگی لاکچری فرزند اشرف غنی در واشنگتن و سکونت در خانه‌ای ۱.۲ میلیون دلاری خبر دادند.

 

*پس از ادعای وزیر دولت متواری یمن در زمینه کشته‌شدن یک مستشار نظامی ایران در این کشور، سخنگوی وزارت خارجه این ادعا را تکذیب کرد.

 

*پس از اعلام کافه قنادی قدیمی تهران که پلمپش را مربوط به طرح روی جعبه‌های شیرینی دانسته بود، رئیس اتحادیه قنادی‌های تهران اظهار داشت دلیل پلمپ عدم رعایت محدودیت‌های کرونایی بوده است.

*یونیسف اعلام کرد به زودی دسترسی دو سوم جمعیت ۶میلیون نفری لبنان به آب قطع می‌شود.

 

*به گفته امام جمعه رشت، در آینده جهانیان برای دریافت واکسن برکت هجوم خواهند آورد. وی همچنین، منتقدان کندی واکسیناسیون را به مگس روی زخم تشبیه کرد.

 

*به گزارش ایران مامن، بالا رفتن نرخ دلار در کانال ۲۷هزار تومانی و به تبع آن رشد قیمت خودرو، امکان خرید متری مسکن در بورس از نیمه دوم سال، جریمه کرونایی ۵۵۰ هزار خودرو از یکشنبه تاکنون، رسیدن قیمت هویج به کیلویی ۳۰هزار تومان و پیوستن آنجلینا جولی بازیگر سرشناس هالیوودی به اینستاگرام جهت حمایت از مردم افغانستان از جمله اخبار پربازتاب ۲۴ ساعت اخیر بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات