تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 - 23:28
کد خبر : 9763

آینده‌خری اجباری در بورس

آینده‌خری اجباری در بورس

شاخص کل بازار سهام در نوزدهمین روز مردادماه جهشی ۲۰هزار واحدی داشت تا از عدد یک میلیون و ۴۵۳ عبور کند.   هر چند دلار هم طی روزهای گذشته سیر صعودی داشته و با عبور از کانال ۲۵ هزار تومانی به ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده اما سرعت رشد بازار سهام قابل مقایسه با

شاخص کل بازار سهام در نوزدهمین روز مردادماه جهشی ۲۰هزار واحدی داشت تا از عدد یک میلیون و ۴۵۳ عبور کند.

 

هر چند دلار هم طی روزهای گذشته سیر صعودی داشته و با عبور از کانال ۲۵ هزار تومانی به ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده اما سرعت رشد بازار سهام قابل مقایسه با سایر بازارها نیست.

 

در پاسخ به چرایی رشد مداوم این بازار، کارشناسان می‌گویند در حال حاضر بازار سهام بیش از هر وقتی مشغول خرید آینده است.

 

اکنون نه جوابی مشخص برای نحوه مهار کسری بودجه در داخل وجود دارد و نه سمت و سوی تیم اقتصادی دولت تاکنون مشخص شده است. تکلیف مذاکرات هسته‌ای و مسائل حیاتی برای اقتصاد نظیر FATF هم مشخص نیست و حتی ممکن است مذاکرات چند سال دیگر جواب دهد. با توجه به رویکردهای تهران، اکنون واشنگتن گزینه لغو بخشی از تحریم‌ها در ازای توقف غنی‌سازی را مطرح کرده که بعید است مورد پذیرش واقع شود.

 

تمامی این عوامل سبب شده تا عامل انتظارات در شرایط کنونی مهم‌ترین بازیگر در صحنه تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران خرد باشد و سرمایه‌گذاران را بر آن دارد تا برای حفظ ارزش دارایی خود از شر تورم انتظاری مجدد به بازار سهام روی بیاورند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات