تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1400 - 23:42
کد خبر : 11396

مذاکرات هسته‌ای؛ بروکسل به جای وین؟

مذاکرات هسته‌ای؛ بروکسل به جای وین؟

* رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تازه‌ترین اظهارات برجامی خود گفت اگر دیپلماسی شکست بخورد، اروپا هیچ بدیلی مقابل ایران ندارد. نمی‌خواهیم به پلن B فکر کنیم چون طرح خوبی نخواهد بود.   * با وجود خبر رسانه‌ها به نقل از یک دیپلمات اروپایی که مذاکرات را در بن‌بست توصیف کرده، بهروز محبی

* رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تازه‌ترین اظهارات برجامی خود گفت اگر دیپلماسی شکست بخورد، اروپا هیچ بدیلی مقابل ایران ندارد. نمی‌خواهیم به پلن B فکر کنیم چون طرح خوبی نخواهد بود.

 

* با وجود خبر رسانه‌ها به نقل از یک دیپلمات اروپایی که مذاکرات را در بن‌بست توصیف کرده، بهروز محبی نماینده مجلس از آغاز مذاکرات احیای برجام در هفته جاری خبر داد.

رسانه‌ها نیز از اعزام تیم ایرانی به بروکسل تا چهار روز دیگر نوشتند.

 

* به گفته نماینده روسیه در مذاکرات، گفت‌وگوهای جاری در بروکسل بین ایران و کشورهای اروپایی، جایگزین مذاکرات وین نیست.

 

* بنابر اعلام سخنگوی آموزش و پرورش، مدارس کمتر از ۳۰۰ دانش آموز در نیمه اول آبان و مابقی از نیمه دوم آبان بازگشایی می‌شوند و دانش‌آموزان سه روز به مدرسه می‌روند.

 

* وزیر میراث فرهنگی اظهارات منتسب به وی در مورد کشاورزی و حفر چاه در پاسارگاد را تکذیب کرد و «اسماعیل کهرم» فعال محیط زیست هم هشدار داد در صورت گسترش کشاورزی، مقبره کوروش تا ۴۰ سال دیگر در فروچاله‌ها مدفون خواهد شد.

 

* اظهارات وزیر صمت درباره خروج اقتصاد ایران از وابستگی به دلار واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

 

* رئیس مجلس در دفاع از طرح صیانت، اعضای کمیسیون مربوطه را متخصص این حوزه دانست و گفت قصد این طرح بستن اینستاگرام و سایر پلتفرم‌ها نیست.

 

* معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از ۱۰۰ میلیون تومان وام ازدواج اضافه برای دهه شصتی‌ها خبر داد.

 

* سهمیه‌ای بودن ۶۰ درصد دانشجویان رشته پزشکی، امروز در رسانه‌ها پربازتاب شد.

 

* بر اساس آخرین آمار اعلامی، بانک ها ۳۷ میلیون متر مربع انواع زمین و ساختمان در تملک خود دارند.

 

* به گفته استاندار خوزستان، زلزله ۱۲ مهرماه به ۴هزار واحد مسکونی خسارت زده است.

 

* معاون استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت کولبران می‌توانند ۸۰۰ نوع کالا و تا ۷۰۰ هزار تومان در ماه کالا وارد کنند.

 

* «سیدابراهیم رئیسی» با حکمی «ماموستا عبدالسلام کریمی» را به عنوان مشاور خود در امور اقوام و اقلیت‌ها منصوب کرد.

 

* رئیس سازمان فرهنگی هنری اوج بعنوان سازنده آثار تلویزیونی مثل «پایتخت» اظهار داشت سال ۹۰ با کمک ۵۰۰ میلیونی سپاه شروع به کار کردیم و پارسال هم ۱۸ میلیارد کمک دریافت کردیم.

 

* در رد اظهارات رئیس پلیس امنیت تهران، فرمانده کل نیروی انتظامی اظهار داشت ویدئوی بازداشت خشونت‌آمیز یک زن جوان که اخیرا وایرال شده ربطی به حجاب نداشته است.

 

* همزمان با خبر یک رسانه یمنی درباره درخواست ریاض از تهران برای واسطه‌گری در زمینه پیشروی حوثی‌ها، گمرک از بازگشت عربستان به مقاصد صادراتی ایران خبر داد.

 

* تلاش یک گروه مذهبی یهودی ارتدوکس و دوتابعیتی اسرائیل با نام «قلب زمین» برای پناهندگی به ایران مورد توجه رسانه‌های خارجی و نیز اصولگرا قرار گرفت.

 

* به گزارش ایران مامن، وعده رئیس بانک مرکزی درباره راه‌اندازی رمزارز ملی، تکذیب جدول دلار ۲۸۵ هزار تومانی از سوی سازمان برنامه و بودجه، کاهش ۲۸ درصدی آب مخازن سدهای کشور به نسبت سال ۹۹، رد طرح تشکیل «سازمان طب اسلامی ایرانی»، درخواست امام جمعه قم برای تزریق واکسن از سوی افراد همجنس و … از دیگر موضوعات مورد توجه رسانه‌ها در شبانه روز اخیر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات