تاریخ انتشار : دوشنبه 13 تیر 1401 - 15:27
کد خبر : 14457

پیامد جنگ اوکراین برای نفت ایران

پیامد جنگ اوکراین برای نفت ایران

حمله روسیه به اوکراین که اوایل اسفندماه گذشته شروع شد برای برخی ناظران به معنای دستیابی ایران به مقادیر بیشتری ارز نفتی و دستیابی به بازارهای جدید انرژی بود.   به گزارش ایران مامن، این در حالی است که «بلومبرگ» خبر داده نفت ایران حدود ۱۰ دلار در هر بشکه پایین‌تر از قیمت نفت برنت،

حمله روسیه به اوکراین که اوایل اسفندماه گذشته شروع شد برای برخی ناظران به معنای دستیابی ایران به مقادیر بیشتری ارز نفتی و دستیابی به بازارهای جدید انرژی بود.

 

به گزارش ایران مامن، این در حالی است که «بلومبرگ» خبر داده نفت ایران حدود ۱۰ دلار در هر بشکه پایین‌تر از قیمت نفت برنت، قیمتگذاری شده است تا با محموله های نفت اورال روسیه که قرار است در اوت به چین تحویل داده شوند، برابری کند. پیش از جنگ در اوکراین، نفت ایران با چهار تا پنج دلار تخفیف در هر بشکه عرضه می شد.

 

به گزارش این خبرگزاری اقتصادی، در حالی که ایران قیمت فروش نفت به چین را برای حفظ توان رقابتی، کاهش داده است اما جریان صادرات نفت ایران به چین همچنان قوی مانده که احتمالا تا حدودی به دلیل تقاضای رو به رشد پس از تسهیل قرنطینه‌های کرونایی در این کشور است. این وضعیت تولیدکنندگان خلیج فارس که شاهد تصرف بازارهای ارزشمند توسط نفت به شدت ارزان هستند را ناخشنود خواهد کرد.

 

در همین حال، «دیلی میل» به نقل از کارشناسان مالی بانک آمریکایی «جی پی مورگان» نوشته است: در صورتی که رئیس‌جمهوری روسیه عرضه نفت را به تلافی تحریم‌های غرب کاهش دهد، قیمت جهانی نفت ممکن است با افزایش چهاربرابری به ۳۸۰ دلار در هر بشکه برسد.

 

طی روزهای اخیر قیمت نفت سنگین ایران حدود ۱۰۷.۵ دلار اعلام شده است.

 

تازه‌ترین گزارش اوپک می‌گوید ایران از نظر بزرگی ذخایر نفت در سال ۲۰۲۱ در رتبه سوم جهان قرار گرفته و ونزوئلا بزرگ‌‌ترین دارنده ذخایر نفتی در جهان شناخته شده و ۳۰۳ میلیارد و ۴۶۸ میلیون بشکه از طلای سیاه را داراست. عربستان با ذخایر ۲۶۷ میلیارد و ۱۹۲ میلیون بشکه‌‌ای در رتبه دوم از این نظر قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات