تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مرداد 1401 - 10:58
کد خبر : 15292

ما و این‌همه خوشبختی؟ از افزایش حقوق‌ها تا خروج برجام از بن‌بست

ما و این‌همه خوشبختی؟ از افزایش حقوق‌ها تا خروج برجام از بن‌بست

وزیر کشور ۲ روز پیش در گردهمایی روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی اظهار داشت: القائات این است که می‌گویند جامعه ما دچار افسردگی است که این حرف غلط و بی ربطی است.   همزمان، وزیر میراث فرهنگی دولت سیزدهم هم گفت در جمهوری اسلامی برای شادی تعریف نداریم در حالی که باید به شادی

وزیر کشور ۲ روز پیش در گردهمایی روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی اظهار داشت: القائات این است که می‌گویند جامعه ما دچار افسردگی است که این حرف غلط و بی ربطی است.

 

همزمان، وزیر میراث فرهنگی دولت سیزدهم هم گفت در جمهوری اسلامی برای شادی تعریف نداریم در حالی که باید به شادی پرداخت و بار را سبک کرد. شادی لاکچری نیست، مهم است و باید هرچه زودتر به آن پرداخت.

 

سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی دولت سیزدهم

 

به گزارش ایران مامن، این سخنان شاید نشانه‌هایی از برنامه‌ریزی دولتی‌ها برای «شادسازی» حداکثری ملت است که بخش مهمی از آن با وضعیت معیشتشان ارتباط می‌یابد. در این زمینه دولت از الگوی جدیدی از افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان خبر داده است.

 

روزنامه «خراسان» در این باره نوشت: در این الگوی پیشنهادی، اجرای ماده ۱۶ قانون حمایت از خانواده مدنظر قرار گرفته و طبق این ماده قانونی، «کمک هزینه اولاد» و «حق عائله‌مندی» مشمولان ذکر شده، در چهارچوب افزایش سنواتی حقوق و دستمزد به ترتیب به میزان صد درصد (۱۰۰%) و پنجاه درصد (۵۰%) افزایش می‌یابد. با توجه به مشکلات معیشتی کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری و توجه ویژه دولت به این مسئله  پیش‌بینی می‌شود اجرای این الگو در همین امسال مصوب و اجرایی شود، البته این‌که اجرای آن از اواسط سال ۱۴۰۱، شامل معوقات ماه‌های سپری شده از سال هم خواهد شد یا خیر، هنوز مشخص نیست.

 

از سوی دیگر و با وجود رخدادهایی مانند حمله به «سلمان رشدی» در آمریکا و تبلیغات شدید سیاسی و رسانه‌ای علیه برجام در این کشور، روزنامه «شرق» نوشته مواضع سیاسی و رسانه‌ای طرفین در قبال برنامه جامع اقدام مشترک زمزمه حصول توافق را تقویت کرده است.

 

 

حتی «کیهان» هم خروج از بن‌بست برجامی را رد نکرده و در شماره امروز خود آورده است: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران باید برای برخی مدعیان اصلاحات تفاوت‌های روشنی از توافق قوی جدید و توافق ضعیف قبلی را به تصویر بکشند.

 

در همین زمینه «میخائیل اولیانوف» مذاکره‌کننده ارشد روس‌ها که پیشتر خود را به عنوان فرستنده سیگنال‌های مثبت از مذاکرات وین شناسانده در تازه‌ترین گمانه‌زنی‌های خود بیان داشته  تحریم‌ها علیه ایران ممکن است بزودی برداشته شود اما درباره تحریم‌ها علیه روسیه نمی‌شود چنین گفت.

 

سرجمع این مباحث اینکه برخی می‌گویند احتمالا دولت روی منابعی تازه از گذر رفع تحریم‌ها حساب کرده که از هم‌اکنون زمزمه افزایش حقوق‌ها را سرداده تا اقشار متوسط و ضعیف را از وضعیت پرفشار کنونی تا حدی خارج سازد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات