تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 - 15:57
کد خبر : 15318

کتک‌خوردنِ هالک ایرانی در میانه دعوای اصلاح‌طلب و اصولگرا

کتک‌خوردنِ هالک ایرانی در میانه دعوای اصلاح‌طلب و اصولگرا

چند روز از مسابقه (کتک خوردن) سجاد غریبی موسوم به هالک ایرانی مقابل رقیبش در امارات می‌گذرد اما جذابیت‌های ماجرا هنوز باعث می‌شود رسانه‌ها این رویداد را دستمایه مطالب خود قرار دهند.   رسانه اصلاحاتی «انتخاب» با اشاره به رسوایی هالک ایرانی، رقبای سیاسی خود را متهم کرده که قهرمانان بادکنکی پرورش می‌دهند.   انتخاب

چند روز از مسابقه (کتک خوردن) سجاد غریبی موسوم به هالک ایرانی مقابل رقیبش در امارات می‌گذرد اما جذابیت‌های ماجرا هنوز باعث می‌شود رسانه‌ها این رویداد را دستمایه مطالب خود قرار دهند.

 

رسانه اصلاحاتی «انتخاب» با اشاره به رسوایی هالک ایرانی، رقبای سیاسی خود را متهم کرده که قهرمانان بادکنکی پرورش می‌دهند.

 

انتخاب در گزارش خود با عنوان  «اسطوره‌های بادکنکی/ گزارشی از هالک‌های وطنی که اصولگرایان آن‌ها را باد کردند، اما پس از مدتی رسوا شدند» آورده است: مبارزه هالک ایرانی با نام حقیقی سجاد غریبی در رینگ راه را برای بررسی افرادی فراهم کرده که روزگاری پرسروصدا ظاهر می‌شوند، اما وقتی وارد رینگ عمل شده و یا آفتاب حقیقت بر آن‌ها تابیده می شود، عیار آن‌ها مشخص می‌شود. هالک ایرانی نمادی است از این افراد که پیشتر نمونه‌های زیادی از آن‌ها را دیده بودیم. افرادی که به طور عموم هم از سوی رسانه‌های جریان اصولگرایی مورد حمایت و تبلیغ قرار گرفته بودند. از امیرحسین مقصودلو با عنوان «تتلو» گرفته تا حامد زمانی، مهرشاد سهیلی، آرمین هکر، کاترین شکدم همه و همه هالک‌هایی بودند که توسط رسانه‌های یک جریان خاص، «باد» شدند و در عمل همچون هالک ایرانی بادشان خوابید.

 

به گزارش ایران مامن، مهرشاد سهیلی که خود را جوان‌ترین فرمانده قرارگاه می‌خواند چند روز پیش محکومیتش به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، پرداخت جزای نقدی و رد مال قطعی شد. شکدم که جاسوس درآمد و آن بقیه نیز یا در ارتباط با مسائل مالی با رسوایی مواجه شدند یا مواد مخدر یا …

 

 

به گزارش انتخاب، باید گفت اسطوره‌های تقلبی همچون سجاد غریبی یک شبه مطرح نشدند، خبرگزاری اصولگرای فارس سال ۹۵ در مصاحبه‌ای اختصاصی او را «رستم ایرانی» نامید و به نقل از او نوشت: برای مدافعین حرم و اعزام به سوریه نام نویسی کردم و حتماً می‌روم و تا جایی که بتوانم از حرمین و کشورم دفاع می‌کنم. همین خبرگزاری، اما بعد از باخت سجاد غریبی در رینگ بوکس، در موردش نوشت: اصلا لقب هالک ایرانی هم توسط مردم ایران به ایشان داده نشد و با ریپورتاژ شبکه‌های مثل بی‌بی‌سی فارسی بالا آمد؛ این‌ها به مردم هالک ایرانی را معرفی کردند.

 

مطلب گزنده انتخاب باعث شد تا «وطن امروز» در صدد تلافی برآید. این روزنامه با انتخاب عنوان «هالک‌های تقلبی اصلاحات» و ضمن اشاره به ماجرای پرسروصدای انتشار بیانیه «میر حسین موسوی» نوشت: اصلاح‌طلبان هر قدر در تخریب و حمله به محور مقاومت در برابر تکفیری‌های مورد حمایت غرب و رژیم صهیونیستی کوشیده‌اند، همانقدر نیز طرفدار نسخه فیک مقاومت که ریشه در تفکرات غربی دارد بوده‌اند و سعی داشته‌اند با قهرمان‌سازی از چهره‌های وابسته به غرب، در مقابل قهرمان‌های بی‌بدیلی مثل شهید سلیمانی، دست به اسطوره‌سازی فیک بزنند.

 

 

به نوشته وطن امروز، به طور مشخص ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و پیش‌تر از او، احمد مسعود در افغانستان، از جمله افرادی بودند که جریان اصلاحات در صدد قهرمان‌سازی از آنها بودند. یک سال قبل که طالبان در پی خروج آمریکا از افغانستان به دنبال قبضه قدرت در افغانستان بود و احمد مسعود داعیه مقاومت در برابر طالبان را داشت، اصلاح‌طلبانی که روزگاری شعار «نه غزه، نه لبنان» و «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است» را در راستای مخالفت خود با حضور ایران در سوریه سر می‌دادند، شروع به نطق و بیانیه‌خوانی در حمایت از پنجشیر کردند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات