تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 - 15:36
کد خبر : 4677

برق کجا می‌رود؟ «می‌دانیم اما نمی‌توانیم بگوییم!»

برق کجا می‌رود؟ «می‌دانیم اما نمی‌توانیم بگوییم!»

خبر اول و مساله روز، از آلودگی هوا روی دورِ قطع برق گسترده در تهران و برخی شهرستان‌ها افتاده است.   در تازه‌ترین اظهارنظر، «مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق گفته افزایش مصرف گاز خانگی و محدودیت تحویل سوخت به نیروگاه‌ها علت قطع برق در برخی نقاط کشور است.   این در حالی است که

خبر اول و مساله روز، از آلودگی هوا روی دورِ قطع برق گسترده در تهران و برخی شهرستان‌ها افتاده است.

 

در تازه‌ترین اظهارنظر، «مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق گفته افزایش مصرف گاز خانگی و محدودیت تحویل سوخت به نیروگاه‌ها علت قطع برق در برخی نقاط کشور است.

 

این در حالی است که طی روزهای اخیر، برق‌خواری مزارع بیت‌کوین که قیمت آن به ۳۰هزار دلار رسیده دست به دست می‌شود و برخی با استناد به اظهارات اخیر «امیر ناظمی» معاون وزیر ارتباطات روی فعالیت مزارع چینی تمرکز کرده‌اند.

بیت کوین

سخنگوی صنعت برق پیشتر با تاکید بر قانونی بودن فعالیت برخی شرکت‌های خارجی مجاز استخراج بیت کوین، استخراج‌های «غیرمجاز» را دلیل کمبود برق عنوان و بر همین مبنا جایزه‌ای ۲۰ میلیون تومانی برای  لو دهندگان این مراکز «غیرقانونی» اعلام کرده است.

 

رجبی به تازگی در مورد فعالیت شرکتی در کرمان که بیت کوین استخراج می کند گفت: فعالیت این شرکت کاملا قانونی است. این شرکت برای استفاده از برق مجوزهای لازم را از شرکت توانیر دریافت کرده است و تعرفه می‌پردازند. چینی‌ها برای استخراج بیت کوین ۱۷۵ مگاوات برق مصرف می‌کنند که به گفته روابط عمومی برق کرمان تعرفه برق صادراتی را می پردازند‌.

 

وزیر نفت، افزایش مصرف خانگی و الگوی نادرست مصرف را متهم ردیف اول کمبود سوخت نیروگاه ها معرفی می‌کند.

 

رئیس سازمان محیط زیست رسما گفته مردم یا باید خاموشی را تحمل کنند یا قطعی گاز را، همچنین بهتر است که مثل دوره جنگ روزی چند ساعت خاموشی داشته باشیم اما از مازوت استفاده نکنیم.

 

وزیر نیرو هم بر قطعی بودن خاموشی در صورت کم نشدن مصرف گاز خانگی تاکید کرده است.

 

در این میان، برخی صادرات برق به کشورهای دیگر را علت اصلی کمبود برق می‌دانند. «سید پوریا اصل مهاجری» کارشناس برق مصرف برق بر این باور است که هرچند مصرف ماینرها بالا است اما نه آن‌قدر زیاد که خاموشی‌های اخیر را بتوان به آن مرتبط دانست.

 

به گفته این کارشناس، شاید علت خاموشی‌ها نه حتی عدم مدیریت شبکه انتقال و نبود زیرساخت‌های لازم بلکه مسائل دیگری ازجمله صادرات برق به کشورهای دیگر باشد که درنهایت مقصر را رمز ارزها و یا مصرف بی‌رویه مردم معرفی می‌کنند.

 

در این میان پیگیری‌های ایران مامن برای یافتن پاسخ این پرسش که برق کجاست به این جمله برقی‌ها رسید که «می‌دانیم اما نمی‌توانیم بگوییم.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمدرضا سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲

چه رسانه مستقلی هستید؟ مشخصه که صادر میکنن به عراق

حمید پانتر سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲

بیت کوین چینی

سیامک قاسمی سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

خونه چوچانگشون ریسه کشی کردن

پروانه سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

بابا یخ کردیم صبح تا حالا. دهنمون سرویس شد. پکیجمون خاموشه تلفن قطع

ایمان نعمتی سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

خدا لعنت کنه باعث و بانیشو

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات