تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1401 - 19:17
کد خبر : 17592

ترکیب‌چینی تازه برای دولت سیزدهم

ترکیب‌چینی تازه برای دولت سیزدهم
پاسخ پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به شایعات مربوط به خانه‌تکانی کابینه تکذیب بوده است به خصوص در مورد مخبر. به نوشته «پاد» ادعای تغییر معاون اول رئیس‌جمهور از اساس کذب و مخبر با انگیزه مضاعف مشغول فعالیت است.

ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت از دید بسیاری از منتقدان و حتی هواداران، پیرامونیان و وابستگان به این دولت، خانه‌تکانی در کابینه را ضروری ساخته است؛ روندی که با کنار رفتن «حجت عبدالملکی» از وزارت کار و جایگزینی «علی صالح‌آبادی» با «محمدرضا فرزین» در راس بانک مرکزی کلید خورد و حالا نام «محمد مخبر» معاون اول و «محسن رضایی» معاون اقتصادی بیش از هر زمان دیگری جزو تعویضی‌های تیم مطرح می‌شود؛ دو چهره‌ای که به گفته برخی از ابتدای کار دولت سیزدهم خود دچار ناهمسازی‌هایی بودند و البته حالا دلیل مطرح شدن نامشان به عنوان گزینه‌های تغییر، سیاسی عنوان می‌شود تا اقتصادی.

 

«کمال‌الدین پیرموذن» فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده سابق مجلس در این رابطه به «آرمان امروز» گفته است: باتوجه به اینکه در حال حاضر چند وزارتخانه‌ مهم و البته سازمان‌های پرنفوذ در اختیار اعضای نزدیک به جبهه پایداری قرار دارد ولی با توجه به شنیده‌ها باید بگوییم که این جبهه خواستار سهم بیشتری از کابینه است. البته در حال حاضر رئیس جمهور هم رابط خوبی با آنها ندارد. افرادی مانند محمد مخبر معاون اول و همین طور احمد وحیدی وزیر کشور و … از جمله نفراتی هستند که به نظر به دلیل عدم همراهی با جبهه پایداری گزینه‌های خروج از کابینه محسوب می‌شوند که به‌نظر دولت نباید اجازه چنین کاری را به پایداری‌ها بدهد که با حق‌پنداری و خودشیفتگی بخواهند دولت را از آن خود کنند.

 

این روزنامه همچنین با ادعای نارضایتی «سعید جلیلی» چهره برجسته جریان پایداری از چینش کابینه و بازی او در نقش رهبر «دولت سایه» نوشته است «پرویز فتاح» رییس بنیاد مستضعفان و «محمدهادی زاهدی‌وفا» سرپرست سابق وزارت کار گزینه‌های جانشینی مخبر و رضایی به شمار می‌آیند.

 

 

«نامه نیوز» هم در این باره مدعی شده نگاهی دقیق‌تر و موشکافانه به دولت رئیسی نشان می‌دهد که حلقه سیاسی پیرامون آقای رئیس‌جمهور به «مسعود میرکاظمی» رئیس سازمان برنامه و بودجه نزدیک‌تر است. میرکاظمی به واسطه حمایت همین افراد تا امروز توانسته بر صندلی خود تکیه بزند. حالا آمدن فرد تازه‌ای -که به این حلقه نزدیک است- به درون کابینه، جانی تازه به اراده اقتصادی او خواهد بخشید.

 

به گزارش ایران مامن، غیر از مطبوعات و رسانه‌ها، بازار گمانه‌زنی درباره کابینه رئیسی در فضای مجازی هم داغ است. در این رابطه «سیدصادق حسینی» فعال رسانه‌ای این ادعا را مطرح کرده که «آقای رییسی برای جایگزینی خاندوزی با شمس‌الدین حسینی وزیر اسبق اقتصاد در دولت آقای احمدی‌نژاد به توافق رسیده و حسینی که رییس کمیسیون تلفیق است گفته بعد از بودجه، آمدنش به دولت اجرایی شود. شنیده می‌شود قالیباف به دلیل ناهماهنگی حسینی با او، از ماندن خاندوزی حمایت می‌کند.»

 

با این حال پاسخ پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به این شایعات تکذیب بوده است به خصوص در مورد مخبر. به نوشته «پاد» ادعای تغییر معاون اول رئیس‌جمهور از اساس کذب و مخبر با انگیزه مضاعف مشغول فعالیت است.

 

پیش از این نام‌هایی چون «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در لیست خانه‌تکانی دولت مطرح شده بود تا نشان دهد تغییر ترکیب دولت و اعضای آن تنها از منظر اقتصادی مورد توجه جریانات سیاسی و سهم‌خواهی آنان قرار نداشته و ندارد.

 

همچنین، اواخر آذرماه «تسنیم» گزارش داده بود «محمد عزیزی» نماینده کرمانشاه پس از استعفا از مجلس به‌عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور جانشین «سیدمحمد حسینی» خواهد شد که عملا این اتفاق نیافتاد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات