تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 - 9:56
کد خبر : 1584

شکایت ساختار تبعیض از تبعیض ساختاری

شکایت ساختار تبعیض از تبعیض ساختاری

صدا و سیما دیروز در بخش خبر ساعت ۱۴ ، «باراک اوباما» را که در مراسم خاکسپاری «جان لوئیز» رهبر جنبش سیاه‌پوستان شرکت کرده بود ، رئیس جمهور سابق «به اصطلاح سیاه پوست» خواند و گفت او برای به دست آوردن دل سیاه پوستان در این مراسم شرکت کرده در حالی که کشورش از بیماری

صدا و سیما دیروز در بخش خبر ساعت ۱۴ ، «باراک اوباما» را که در مراسم خاکسپاری «جان لوئیز» رهبر جنبش سیاه‌پوستان شرکت کرده بود ، رئیس جمهور سابق «به اصطلاح سیاه پوست» خواند و گفت او برای به دست آوردن دل سیاه پوستان در این مراسم شرکت کرده در حالی که کشورش از بیماری تبعیض و نژاد پرستی مزمن رنج می‌برد.

به گزارش ایران مامن ، واکنش‌ها به این ماجرا چنان بود که همان دیروز سردبیر خبر ۱۴ سیما در پاسخ به حواشی پیش آمده در پخش خبرِ اعتراض‌ها به بی عدالتی در آمریکا توضیح داد منظور از عبارت «رئیس جمهور به ظاهر سیاه پوست آمریکا» این بود که آقای اوباما فقط ظاهرش سیاه پوست است اما مدافع حقوق سیاهان آمریکا نیست، که به علت سهو در نگارش خبر، دچار کژتابی عبارت شد و برخی مخاطبان آن را به گونه ای دیگر برداشت کردند. لذا بابت این سهو قلم از مخاطبان عزیز و فهیم عذرخواهی می شود.

با این حال باید گفت آنچه بیش از همه باعث واکنش‌های غالبا تمسخر‌آمیز در فضای مجازی و بین مردم شد می‌تواند در قالب تمثیل «رطب خورده منع رطب چون کند؟» قابل بررسی باشد.

صدا و سیما که خود را رسانه ملی می‌خواند عملا طی این سال‌ها به شکلی تبعیض ‌آمیز رسانه عده‌ای خاص شده و کار تا جایی پیش رفته که دولت منتخب مردم را سانسور می‌کند.

در ساختاری که می‌گوید بر اساس قانون اساسی انحصار رسانه تصویری را در دست دارد، قانون اساسی چندان محلی از اعتنا نیست. برای درک این واقعیت کافی است نگاهی به فصل حقوق ملت در قانون اساسی بیاندازیم.

در صدا و سیما نه تنها صداهای مخالف در جامعه، انعکاسی نمی‌یابد بلکه توان این رسانه برای منکوب و سرکوب کردن و برچسب چسباندن به مخالفان و حتی منتقدان به کار می‌افتد.

نکته قابل تامل اینکه در این ساختار حتی انتقاد یک کارشناس که از فیلترهای صدا و سیما برای حضور در برنامه‌ای تخصصی عبور کرده تحمل نمی‌شود و انتقاد به بازارگرمی‌های کنکوری این نهاد عریض و طویل و پرخرج و برج یا «رسانه‌ به اصطلاح ملی» زیر تیغ می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات