تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1401 - 22:41
کد خبر : 17628

بچه‌هایی که هنوز کشته نشده‌اند

بچه‌هایی که هنوز کشته نشده‌اند
خبر کشته شدن کودک 2ساله در ورزنه همراه شد با شایعه مرگ دختری دانش‌آموز در پاکدشت که روابط عمومی آموزش و پرورش استان تهران آن را دروغ‌پراکنی رسانه‌های معاند دانست

چهارشنبه هفته گذشته، وقتی مدارس تعطیل شد خیلی‌ها نفس راحتی کشیدند که لااقل برای یکی دو روز خبری از مسمومیت دختران نخواهند شنید؛ حوادثی که حدود سه ماه پیش از قم شروع شد و پس از کشیده شدن آن به بروجرد و تکرار آن در ۹ استان و ۱۵ شهر، از مراجع تقلید تا مقامات کاخ سفید و نهادهای بین‌المللی به آن واکنش نشان داده و خواستار رسیدگی به آن شدند.

 

این حوادث برخلاف خیلی از تصورها، پنجشنبه هم ادامه یافت و دانشجویان خوابگاهی دخترانه در کرج و دانش‌آموزان مدرسه‌ای در اصلاندوز اردبیل هم دچار مسمومیت شدند.

 

روز شنبه اوج این مسمومیت‌ها بود یعنی روزی که از ابتدای آن خبر کشته شدن کودکی دوساله در منطقه ورزنه اصفهان در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شد.

 

به گزارش ایران مامن به نقل از یکی از بستگان کودک قربانی با نام سیدامیرعلی موسی کاظمی، سرنشینان خودرویی با پلاک تهران که از تالاب گاوخونی به سمت ورزنه بازمی‌گشتند، پس گم کردن مسیر، از کمین نیروهای انتظامی عبور کرده و با تیراندازی آن‌ها مواجه شده‌اند که بر اثر اصابت تیری کمانه کرده به سر، کودک خردسال جان می‌بازد.

 

 

این خبر همراه شد با شایعه مرگ دختری دانش‌آموز در پاکدشت که روابط عمومی آموزش و پرورش استان تهران آن را دروغ‌پراکنی رسانه‌های معاند دانست.

 

با این حال تعداد شهرهایی که مدارس آن هدف حملات مسموم‌کننده قرار گرفته به شکلی دلهره‌آور افزایش یافته و رسانه‌ها از تکرار این حوادث در شهر تهران، شهریار، پرند، صفادشت ملارد، هفتکل خوزستان، قم، کرج، لاهیجان، رشت، ارومیه، کبودرآهنگ، همدان، تبریز، بروجرد، کرمانشاه، کوار استان فارس، ایلام، زنجان، سمیرم، کاشان و بجنورد خبر داده‌اند؛ وضعیتی که باعث تجمع اعتراضی والدین دانش‌آموزان در برخی از این شهرها شد.

 

 

در این ارتباط، «احمد وحیدی» وزیر کشور بیانیه داده است که در تحقیقات نمونه‌های مشکوکی پیدا شده و نتایج تحقیقات وزارت بهداشت در اسرع وقت به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

اخبار مرتبط:

دانش‌آموزان قمی و بروجردی را چه کسی مسموم کرد؟

 

همزمان و در شرایطی که شبکه‌های خارجی از همسانی این رخداد با مسمومیت‌های افغانستان و چچن به دست گروه‌های افراطی سخن می‌گویند، صدا و سیما و رسانه‌های رسمی می‌کوشند تا از ایجاد التهاب در جامعه جلوگیری کنند.

 

با این حال، آنچه ضروری است بسیج نیروهای امنیتی و تشکیلاتی برای حفاظت از مدارس کشور در همه شهرها و حتی روستاها است تا زمان اعلان روشن دلایل حوادث اخیر و معرفی و برخورد با مسببان؛ نیروهایی که به صورت گسترده در مهار ناآرامی‌های اخیر نقش داشته و لازم است قبل از آن که دانش‌آموزی با بیماری زمینه‌ای یا غیرزمینه‌ای جانش را از دست دهد، از مرگ یک «مهسا امینی»، «کیان پیرفلک» یا «سیدامیرعلی موسی کاظمی» دیگر جلوگیری به عمل آورند.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات