تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 شهریور 1399 - 16:53
کد خبر : 1938

شروع ثبت‌نام متقاضیان کسب و کارهای خانگی

شروع ثبت‌نام متقاضیان کسب و کارهای خانگی

«عیسی منصوری» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی در «طرح ملی توسعه مشاغل خانگی» در ۳۱ استان کشور با ظرفیت ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر خبر داد. به گزارش ایران مامن از خبرگزاری ایسنا، منصوری اعلام کرد: ثبت‌نام از روز پنج‌شنبه ۶ شهریور آغاز

«عیسی منصوری» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی در «طرح ملی توسعه مشاغل خانگی» در ۳۱ استان کشور با ظرفیت ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش ایران مامن از خبرگزاری ایسنا، منصوری اعلام کرد: ثبت‌نام از روز پنج‌شنبه ۶ شهریور آغاز می شود و به مدت یک‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین در خصوص نحوه ثبت‌نام متقاضیان اظهار داشت: کلیه متقاضیان لازم است به سامانه inhb.ir که به همین منظور طراحی شده است، مراجعه و نسبت به تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مربوط اقدام کنند. بدیهی است پس از ثبت‌نام متقاضیان، واحدهای مجری جهاد دانشگاهی در کلیه استان‌ها نسبت به پایش و راستی‌آزمایی اطلاعات متقاضیان بر اساس دستورالعمل‌های مربوط اقدام خواهند کرد.

دکتر منصوری در خصوص ویژگی‌های این طرح گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مبتنی بر آسیب‌شناسی طرح‌های پیشین، مطالعات کشورهای موفق و پیشرو دنیا در این حوزه است که توسط دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی تهیه و پس از طرح در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، به تصویب رسید.

وی در ادامه به تعداد دیگری از ویژگی‌های این طرح اشاره و تصریح کرد: توجه به بازار یا همان تولید مبتنی بر بازار، توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به وام، توجه بیش از پیش به پیشرانان ملی، منطقه‌ای، استانی و محلی، شبکه‌سازی‌های افقی و عمودی استانی و ملی، توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات، بازنگری در رشته‌های قبلی مشاغل خانگی، توجه به رشته‌های نوین نظیر برنامه‌نویسی، تولید محتوا، مترجمی، ویراستاری، مشاوره، تولید انیمیشن و همچنین توجه به نقش و جایگاه نهادهای توسعه‌ای نظیر جهاد دانشگاهی در پیاده‌سازی برنامه‌ها و سیاست‌های قانونگذار، شاید از مهم‌ترین ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات