تاریخ انتشار : دوشنبه 24 شهریور 1399 - 13:07
کد خبر : 2264

تداوم رشد شاخص‌سازها در روز سبز بورس/۲۴شهریور۹۹

تداوم رشد شاخص‌سازها در روز سبز بورس/۲۴شهریور۹۹

به گزارش ایران مامن، بورس تهران  امروز شاهد سبز شدن مجدد بازار بود، اگرچه این سبز شدن به معنای جمع شدن تمامی صف‌های فروش نبود و به نظر می‌رسد هنوز تا بازگشت کامل بازار و پایان ریزش، زمان باقی مانده است. شاخص بورس امروز با ۲۹۲۹۹.۱۰ واحد افزایش به عدد ۱۶۰۷۴۸۹.۱۷ واحد رسید. این میزان

به گزارش ایران مامن، بورس تهران  امروز شاهد سبز شدن مجدد بازار بود، اگرچه این سبز شدن به معنای جمع شدن تمامی صف‌های فروش نبود و به نظر می‌رسد هنوز تا بازگشت کامل بازار و پایان ریزش، زمان باقی مانده است.

شاخص بورس امروز با ۲۹۲۹۹.۱۰ واحد افزایش به عدد ۱۶۰۷۴۸۹.۱۷ واحد رسید. این میزان رشد معادل ۱.۸۶ درصد بود. اما شاخص کل هم وزن با ۲۶۰.۶۶ واحد کاهش به رقم ۴۲۲۸۸۷.۱۸ واحد رسید. در بازار امروز نمادهایی همچون فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای وپارس و حکشتی، بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

شاخص بازار فرابورس نیز امروز مثبت بود و با ۲۳۰.۴۳ واحد افزایش به رقم ۱۷۰۱۳.۵۳ واحد رسید. نمادهای مارون، آریا و کگهر، نمادهای شاخص ساز مقبت این بازار بودند. و در مقابل نمادهای دی، بگیلان و مادیرا، بیشترین تاثیر منفی را در این بازار داشتند.

بورس و فرابورس امروز مثبت باز شدند و از همان ابتدا صف خرید در سهم‌های شاخص‌سازی چون فولاد، فملی، وتجارت و وبصادر تشکیل شد. نمادهای خودرویی همچنان با صف فروش مواجه هستند، اگرچه به نظر می‌رسد این صف نسبت به روزهای قبل کمی کمتر شده است. نکته دیگر آن بود که سهامداران حقوقی امروز در سهم‌های بزرگ بیشتر فروشنده بودند؛ اما وضعیت در سهم‌های کوچک و قرمز، بالعکس بود و این حقوقی‌ها بودند که تلاش داشتند با خرید بیشتر از فشار عرضه در بازار کم کنند. برخی نمادها مانند سیتا و فروی در بازار امروز بطور مداوم با نوسان مواجه بودند.

همچنین بازگشایی نماد وپارس نشان داد که بازار همچنان برای بازگشایی‌ها مناسب نیست و بیشتر بازگشایی‌ها با حدود ۱۰ درصد کاهش ارزش مواجه می‌شوند. اگرچه بازگشایی نماد پترول متفاوت بود و مشخص نیست آیا ناظر این بازگشایی را خواهد پذیرفت یا خیر.

وضعیت برخی عرضه اولیه‌های اخیر، همچنان نامناسب است. نمادهایی همچون وپویا، آبادا، امین، سیتا و بگیلان امروز منفی بودند. اما در مقابل نمادهای ثبهساز، غزر، ولپارس، رافزا، بپیوند و ثامید، روز خوبی را داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات