تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 - 19:33
کد خبر : 2498

جذب نیروهای غیرمسلمان برای حزب‌الله لبنان، شکایت روحانی از محسن رضایی، کسب نظر از من برای تهیه سخنرانی‌های رهبری، گله از عدم قدرت تصمیم‌گیری خاتمی و ورود افراد ناوارد به دفتر او، شکوه از همسر شهید رجایی، اخراج گسترده مدیران حامی ناطق از دولت

جذب نیروهای غیرمسلمان برای حزب‌الله لبنان، شکایت روحانی از محسن رضایی، کسب نظر از من برای تهیه سخنرانی‌های رهبری، گله از عدم قدرت تصمیم‌گیری خاتمی و ورود افراد ناوارد به دفتر او، شکوه از همسر شهید رجایی، اخراج گسترده مدیران حامی ناطق از دولت

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۷۶ / ۱۰ جمادى‌الثانى ۱۴۱۸ / ۱۳ اکتبر ۱۹۹۷ آقاى خاتمى تلفنى نتیجه مذاکرات دیشب من با رهبرى را پرسید. شب آشیخ محمد هاشمیان و بستگان آمدند. میهمانان از رکود کشور و بى‌نظمى در دانشگاه‌ها انتقاد داشتند. پرتاپ سفینه‌اى که قرار است آمریکا به زُحَل بفرستد انجام نشد. بناست با سوخت هسته‌ای

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۷۶ / ۱۰ جمادى‌الثانى ۱۴۱۸ / ۱۳ اکتبر ۱۹۹۷

آقاى خاتمى تلفنى نتیجه مذاکرات دیشب من با رهبرى را پرسید.

شب آشیخ محمد هاشمیان و بستگان آمدند. میهمانان از رکود کشور و بى‌نظمى در دانشگاه‌ها انتقاد داشتند.

پرتاپ سفینه‌اى که قرار است آمریکا به زُحَل بفرستد انجام نشد. بناست با سوخت هسته‌ای برود که به خاطر احتمال اختلاف و انتشار اشعه پلوتونیوم، مورد اعتراض محافلى قرار گرفته است.

دکتر حسن روحانى از دخالت آقاى محسن رضایى دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در امر ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک شکایت‏ کرد.

سه‌شنبه ۲۲ مهر

از منزل به دانشگاه آزاد اسلامى واحد تهران جنوب، براى افتتاح پنج طرح عمرانى دانشگاه رفتیم. از بخش‌هاى مختلف بازدید کردم. گزارش رییس واحد و دکتر جاسبى را شنیدیم. واحد تهران جنوب، ۵۰ هزار دانشجو دارد که ۱۵ هزار نفر آن در دانشکده فنى تحصیل می‏ کنند. فاز سوم آن را امروز افتتاح کردم. من هم صحبت مفصلى درباره خدمات دانشگاه آزاد اسلامى کردم و کمکى که به حل مشکل تحصیلات عالیه کشور و جوانان و توسعه علم و فن و شغل در کشور دارد و مذمت مخالفان نمودم و به مدیران توصیه ‏کردم که تحت تأثیر مخالف‏ خوانى‌ها، روحیه خود را از دست ندهند. از میان انبوه دانشجویان عبور کردم و به احساسات‏شان پاسخ دادم.

اخوى محمد معاون اجرایی رییس‏ جمهور آمد. از وضع مدیریت و تصمیم‌گیرى‌ها در دولت و ضعف دفتر رییس‏ جمهور اظهار نگرانى‏ کرد.

اعضاى کمیسیون دیوان محاسبات مجلس آمدند. گزارش‏ کار دادند و راهنمایى خواستند و درخواست نمودند که به مجلس بروم. از ضعف و بى ‏برنامگى مجلس اظهار ناراحتى کردند.

آقاى عباس ملکى آمد و باز هم از رفتار آقاى کمال خرازى در وزارت امور خارجه و برکنارى اکثر معاونان و مدیران گله‏ کرد و نحوه کارش در دفتر رهبرى را گفت. نظر من را براى تهیه سخنرانى رهبرى در اجتماع سران کشورهاى اسلامى خواست؛ نظراتى ارایه نمودم. براى همکارى با فائزه، در اداره روزنامه زن اظهار آمادگى نمود.

آقاى حسین مرعشى نماینده کرمان آمد و گزارشى داد در مخالفت بعضى مجلسیان با رفتن آقاى کرباسچى به مجلس و انصراف هیأت‏ رییسه از دعوت و خبر جلساتى که کارگزاران و گروه‌هاى چپ براى نحوه مقابله با فشاری که روى آنها از طریق فشار روى شهردارى تهران دارند و گفت جلسه او را رابط با من قرار داده است.

چهارشنبه ۲۳ مهر

بعد از نماز صبح به کوه رفتم. از روستاى سوهانک به قله دارآباد رفتیم. سپس به محل جنگل‌‏کارى جهاد سازندگی آمدیم. مسیر برگشت شیب تند داشت؛ زانوهایم خیلى خسته شد. سپس با ماشین از طریق دره جنبى، به خانه آمدیم. مقدارى در خط‏‌ الرأس البرز بین دره فشم و دارآباد، کوه‏پیمایى‏ کردم.

آقاى سیدحسن نصرالله دبیرکل حز‏ب ‏الله لبنان آمد و از موفقیت‌هاى حزب‌الله در لبنان و آبروى بیشتر بعد از شهادت فرزندش و استیصال اسراییل در جنوب لبنان تعریف‏ کرد. گفت مى‌خواهند از این به بعد داوطلب‌هاى غیرشیعه و غیرمسلمان را هم براى جهاد بپذیرند. گفت‏ که بعید است اسراییل جنوب لبنان را تخلیه کند.

آقاى ناصر نورى آمد و از سوءعملکرد سازمان بازرسى‏ کل‏ کشور در ارتباط با مسأله ثروت‌هاى بادآورده و خط ‏گرفتن آنها از عناصر غیرمسئول گفت.

آقاى علیرضا معیرى مشاور رییس‏ جمهور آمد. از عدم قدرت تصمیم‌گیرى آقاى خاتمى و نفوذ افراد غیروارد در دفتر و تصمیم‌گیرى‌هاى ایشان ابراز نگرانى کرد.

شب جامعه روحانیت مبارز تهران در دفترم جلسه داشت. بحث درباره فعال ‏کردن روحانیت مبارز بعد از ناکامى در انتخابات اخیر بود. آقاى فاکر نماینده مشهد شکایت کرد از اینکه جامعه روحانیت بعضى از نامزدهاى انتخابات مجلس را تأییدکرده که صلاحیت ندارند. از خانم مرضیه وحید دستجردى و خانم عاتقه صدیقى همسر شهید رجایی، دو نماینده جامعه روحانیت از تهران، شکایت داشت که در پیشنهادهایشان در مجلس، مراعات احکام شرعى را نمى‌کنند.

آقاى علی غیورى، از رکود اقتصادى کشور و ضررهاى سروصداى مسأله ثروت‌هاى بادآورده و نیز ستم نسبت به آقاى داود تاجران شهردار منطقه ۲۰ اظهارنگرانى‏ کرد.

آقاى عبدالحسین مُعزى گفت تاکنون در دولت جدید ۵۵۰ نفر از مدیران وابسته به طیف راست، اکثراً به اتهام حمایت از آقاى ناطق نوری در انتخابات ریاست‏ جمهوری اخراج شده‌اند و احتمال دارد به دو هزار نفر برسد و این باعث مى‌شود که در انتخابات آینده، کسى همکارى نکند.

آقاى رضا مُطلبى گفت چرا شهردار تهران را تعقیب نمى‌کنند؟

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات