تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 آبان 1401 - 20:31
کد خبر : 16161

دولت رئیسی و سرازیری اولین استیضاح

دولت رئیسی و سرازیری اولین استیضاح

در اولین استیضاح وزرای دولت سیزدهم، برکناری «سیدرضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت با ۸۴ رای موافق، ۱۸۲ رای مخالف، ۶ رای ممتنع و ۲ رای باطله از مجموع ۲۷۴ نماینده حاضر رای نیاورد و وی سه‌شنبه دهم آبان در وزارتخانه‌اش ابقا شد.   مهمترین دلایل مخالفان وزیر صمت آشفته‌بازار خودرو بود، علاوه

در اولین استیضاح وزرای دولت سیزدهم، برکناری «سیدرضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت با ۸۴ رای موافق، ۱۸۲ رای مخالف، ۶ رای ممتنع و ۲ رای باطله از مجموع ۲۷۴ نماینده حاضر رای نیاورد و وی سه‌شنبه دهم آبان در وزارتخانه‌اش ابقا شد.

 

مهمترین دلایل مخالفان وزیر صمت آشفته‌بازار خودرو بود، علاوه بر اینکه وزیر در دفاع از خود اتهاماتی مانند انتصاب ۷۰ نفر به صورت فامیلی را رد کرد و گفت خودش هم از وضعیت خودرو رضایت ندارد اما مشکلات در عرض یک سال قابل حل نبوده است.

 

 

به گزارش ایران مامن، اولین استیضاح هر چند برای دولت و وزیر صمتش خوش‌فرجام بود از خالی از حاشیه نبود. از دید نمایندگان موافق استیضاح و برخی رسانه‌ها، گعده‌ها و لابی‌های چند روز اخیر از دلایل ابقا بوده است. به نوشته «دنیای اقتصاد» وقایع دیروز نتیجه مذاکرات و دیدارهای مستقیم فاطمی‌امین با بسیاری از نمایندگان بوده است. این روزنامه به همین بهانه در گفت‌وگو با ۱۰تولیدکننده ۲خواسته آنها از وزیر صمت را ثبت و ضبط کرد؛ پایان قیمت‌گذاری دستوری و اخذ مشورت در طراحی سیاست‌ها از کارشناسان اهل فن.

 

علاوه بر این شایعاتی مطرح بود که فاطمی امین در صورت رای نیاوردن به جای «صولت مرتضوی» که وزیر کار شد، معاونت اجرایی را برعهده خواهد گرفت که با رای دیروز مجلس «محسن منصوری» استاندار تهران معاونت اجرایی را به دست گرفت.

 

با پایان این استیضاح آسان برخی رسانه‌ها از احتمال قرار گرفتن «رستم قاسمی» وزیر راه در صف وزرای احضارشونده به بهارستان نوشته‌اند و «غلامرضا شریعتی» نماینده مجلس با اشاره به کوتاهی‌های انجام شده در بخش مسکن گفته باید وزرایی را هم که زمین ندادند استیضاح کنیم.

 

 

با این حال و در شرایطی که مهم‌ترین وعده «سیدابراهیم رئیسی» روی زمین مانده، وزیر راه و شهرسازی او که به تازگی از دردسر انتصاب مشاورش خلاص شده، با چالش انتشار عکس‌های خصوصی اش در فضای مجازی مشغول است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات