تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 مهر 1399 - 13:46
کد خبر : 2740

ترامپ نهایتا ۵۰درصد شانس بُرد دارد

ترامپ نهایتا ۵۰درصد شانس بُرد دارد

«مهدی محمودی» می‌گوید اوضاع ترامپ با یک سال پیش که پیروزیش قطعی بود خیلی فرق کرده است.   این کارشناس روابط بین‌الملل به ایران‌مامن می‌گوید: نتایج نظرسنجی‌های امسال نسبت به انتخابات ۲۰۱۶ واقعیتر است.   در انتخابات قبل، بسیاری از رای‌دهندگان که قصد داشتند به هیلاری کلینتون رای بدهند به ویژه قشر خاکستری و افرادی

«مهدی محمودی» می‌گوید اوضاع ترامپ با یک سال پیش که پیروزیش قطعی بود خیلی فرق کرده است.

 

این کارشناس روابط بین‌الملل به ایران‌مامن می‌گوید: نتایج نظرسنجی‌های امسال نسبت به انتخابات ۲۰۱۶ واقعیتر است.

 

در انتخابات قبل، بسیاری از رای‌دهندگان که قصد داشتند به هیلاری کلینتون رای بدهند به ویژه قشر خاکستری و افرادی که مردد بودند در لحظات آخر رای خود را تغییر دادند و به جای کلینتون به ترامپ رای دادند.

 

همین موضوع احتمالا باعث شد نتایج نظرسنجی‌ها اشتباه از آب در بیاید. دلایل تغییر نظر رای‌دهندگان هم افشای ایمیل‌های کلینتون، شعارهای تاثیرگذار ترامپ به ویژه شعار «اول آمریکا» و همچنین ناشناخته بودن شخصیت ترامپ و عدم حضورش در عرصه سیاسی تا قبل از انتخابات بود که باعث شد برای رای‌دهندگان جذابیت داشته باشد.

 

اما در انتخابات پیش رو دیگر با چنین شرایطی مواجه نیستیم. ترامپ اکنون دارای عملکرد و کارنامه است، شخصیت وی به ویژه از سوی نزدیکانش بارها مورد قضاوت و افشاگری قرار گرفته و شرایطش با جو بایدن تقریبا برابر است.

 

هرچند حامیان اصلی ترامپ همچنان طرفدار پرو پاقرصش هستند اما چیزی که نتیجه انتخابات را تعیین می‌کند نه حامیان سنتی بلکه طبقات مستقل، قشر خاکستری و شهروندان مرددند.

 

بسیاری از جمهوریخواهان مشهور هم برخلاف دوره قبل حمایتشان را از ترامپ برداشته‌اند که این می‌تواند باعث ریزش آرای او شود.

 

مساله دیگر عملکرد خوب جبهه دموکرات‌ها است. انتخاب «کامالا هریس» به عنوان معاون بایدن انتخابی هوشمندانه بود. اوباما مغز متفکر و پشت پرده کمپین بایدن-هریس است که به نظر می‌رسد تا الان رهنمودهای خوبی هم داشته است.

هریس بایدن

کامالا هریس در کنار جو بایدن

 

به نظر من کنار رفتن نامزدهای درون‌حزبی در حمایت از بایدن، انتخاب هریس و… همگی با کمک و توصیه اوباما صورت گرفته است.

 

در نهایت باید گفت که ترامپ همچنان شانس پیروزی دارد اما دیگر مثل یک سال پیش پیروزیش قطعی نیست و در حالتی خوشبینانه ۵۰ درصد شانس بُرد دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات