تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اسفند 1399 - 18:47
کد خبر : 6158

ایران و دنیای «آقا اجازه»‌ها

ایران و دنیای «آقا اجازه»‌ها

«حسن روحانی» سال ۹۲ و در باب مذاکرات هسته‌ای، آمریکا را «کدخدا» و اروپایی‌ها را «آقا اجازه» می‌دانست که بدون اذن کاخ سفید آب هم نمی‌خورند.   این واقعیت تا امروز صادق بوده و اروپایی‌ها با وجود قول‌و‌قرارهای فراوان برای راه‌اندازی کانال مالی (ابتداSPVوسپس اینستکس) عملا در پازل آمریکا برای فشار و معطل کردن بیشتر

«حسن روحانی» سال ۹۲ و در باب مذاکرات هسته‌ای، آمریکا را «کدخدا» و اروپایی‌ها را «آقا اجازه» می‌دانست که بدون اذن کاخ سفید آب هم نمی‌خورند.

 

این واقعیت تا امروز صادق بوده و اروپایی‌ها با وجود قول‌و‌قرارهای فراوان برای راه‌اندازی کانال مالی (ابتداSPVوسپس اینستکس) عملا در پازل آمریکا برای فشار و معطل کردن بیشتر ایران اقدام کرده‌اند.

 

این وضعیت حتی صدای مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را درآورده و «رافائل گروسی» در مورد تبعات اقدام غربی‌ها در شورای حکام در صورت صدور قطعنامه ضدایرانی و تاثیر آن بر توافق اخیر تهران- آژانس هشدار داده‌است.

حالا ماجرای پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی هم مسئله آقا اجازه‌های شرقی را پررنگ می‌کند. پس از کش و قوس‌های متعدد و توقیف نفتکش کره‌ای‌، مقامات این کشور قول آزادی پول‌های بلوکه شده در قبال آزادی نفتکش خود را دادند اما بعد از چندی کره‌ای‌ها اعلام کردند که پس از رایزنی با آمریکا پول ایران آزاد می‌شود.

 

حالا گفته می‌شود که آمریکا با انتقال بخشی از دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی موافقت کرده و قرار است به صورت تهاتری کره‌ جنوبی بخشی از بدهی خود را وصول کند.

 

به گزارش ایران مامن، اینک تهران فهرست اقلام مورد نیاز از جمله دارو، مواد اولیه و تجهیزات کارخانجات را به سئول اعلام کرده که بر اساس آن، بخشی از بدهی این کشور به ایران پرداخت می‌شود. بر اساس اعلام بانک مرکزی کل بدهی این کشور به ایران هفت میلیارد دلار است و اسناد دیگری که نشان دهنده بیشتر بودن این مبلغ باشد، وجود ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات