تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1399 - 22:12
کد خبر : 4944

رسوایی جنسی کلینتون و ناراحتی برخی علما از فتوای رهبری درباره وجوه شرعیه

رسوایی جنسی کلینتون و ناراحتی برخی علما از فتوای رهبری درباره وجوه شرعیه

چهارشنبه اول بهمن ۱۳۷۶ / ۲۲ رمضان ۱۴۱۸ / ۲۱ ژانویه ۱۹۹۸ آقاى فلاح از وزارت اطلاعات، بولتن‌هاى ویژه را آورد و گفت هدف از مسأله روابط با آمریکا این است که در جامعه القا شود، رهبرى مانع حل مشکلات کشورند و طرح مسأله رفراندوم در این خصوص در روزنامه‌ سلام، این هدف را دنبال

چهارشنبه اول بهمن ۱۳۷۶ / ۲۲ رمضان ۱۴۱۸ / ۲۱ ژانویه ۱۹۹۸

آقاى فلاح از وزارت اطلاعات، بولتن‌هاى ویژه را آورد و گفت هدف از مسأله روابط با آمریکا این است که در جامعه القا شود، رهبرى مانع حل مشکلات کشورند و طرح مسأله رفراندوم در این خصوص در روزنامه‌ سلام، این هدف را دنبال مى‌کند. گفت فتواى جدید آیت‌الله خامنه‌اى در خصوص اینکه وجوه شرعیه مال ولی ‏فقیه است، علما را ناراحت کرده و منشأ دشمنی خواهد شد. گرچه اعلان جواز تصرف آنها را حلال کرده، ولی جواز متصرف می‌دانند.

آقاى اکبر نبوى، صاحب مجله سیما و فیلم و ویدیو آمد. از من خواست که به وضع بد محیط فرهنگى و مطبوعات برسم. گفت پیام‌ها و نظرهاى رهبرى در جامعه جا نمی‌افتد. با جمعى از دوستانش، مشغول تهیه نامه‌اى براى رهبرى هستند که اشکالات کار مربوط به دفترشان و عوامل دیگرى که باعث فاصله ایشان از افکار عمومى شده، از قبیل نمایندگى‌هایشان در دانشگاه‌ها، صداوسیما، انصار حزب‌الله، مؤتلفه و دستگاه قضایى را گوشزد کنند. افزود آقامجتبى خامنه‌اى از آنها خواسته که راجع به وضع دانشگاه‌ها تحلیلى ارایه دهند. از وضع بد و گرانى کاغذ و قرض زیادى که از ناحیه انتشار مجله بارآورده شکایت داشت و گفت اگر تبلیغات زیاد گیر نیاورد، مجله خیلى ضرر مى‌دهد. مدعى است که هر شماره که ده هزار تیراژ دارد، دو و نیم میلیون تومان تمام مى‌شود و یک و نیم میلیون تومان فروش دارد و بقیه را باید از تبلیغات آگهى‌ها به ‏دست آورد.

محمد اخوى آمد. سئوالاتى درباره مسایل انبیا و امامت و رهبرى داشت.

پنج‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۷۶

افطار میهمان یاسر بودیم. بعد از ازدواج، اولین میهمانى او بود که شرکت کردم. جمعى از بستگان هم جمع بودند. بحث جوان‌ها، موضع جدید آقاى خاتمى رییس‏ جمهور در سخنرانى شب ۲۱ رمضان بود که به نحوى پس ‏گرفتن بخشی از مصاحبه با سی ‏ان‏ ان به حساب آمده است.

شنبه ۴ بهمن ۱۳۷۶

 

افطار، جمعى از فارغ‌التحصیلان مدرسه حقانى میهمانم بودند؛ اکثر آنها در دستگاه قضایى و اطلاعات و حوزه علمیه قم مشغول‏ کارند. آقایان علی فلاحیان، سعیدى، حسینى، مصطفی پورمحمدى، اکبریان و محدث، درباره خطرهاى فرهنگى و سیاسى و اقتصادى و مدیریتى‏ که انقلاب و رهبرى را تهدید مى‌کند، صحبت‏ کردند و از من چاره‌جویى نمودند. من هم ضمن تأیید بعضى نگرانى‌ها، راه‌هاى علاج را توضیح دادم.

در گزارش‌هاى خارجى، رسوایى جنسى بیل کلینتون رییس ‏جمهور آمریکا در رابطه با یکى از کارکنان زن کاخ سفید به نام مونیکا لوینسکی مورد توجه است.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

 

شرح عکس: مونیکا لوینسکی کارآموز یهودی کاخ سفید در دهه ۹۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات