تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1399 - 13:41
کد خبر : 3826

درگذشت آیت الله یزدی

درگذشت آیت الله یزدی

آیت‌الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین قبل از ظهر امروز نوزدهم آذر درگذشت.   آیت الله محمد یزدی در سال ۱۳۱۰ در اصفهان متولد شد. تحصیلات حوزوی را ابتدا نزد پدر که از روحانیون معروف اصفهان بود فرا گرفت و بعد از حضور آیت الله بروجردی در قم، به این شهر رفت . آیت

آیت‌الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین قبل از ظهر امروز نوزدهم آذر درگذشت.

 

آیت الله محمد یزدی در سال ۱۳۱۰ در اصفهان متولد شد. تحصیلات حوزوی را ابتدا نزد پدر که از روحانیون معروف اصفهان بود فرا گرفت و بعد از حضور آیت الله بروجردی در قم، به این شهر رفت . آیت الله یزدی اجازه‌نامه ی اجتهاد را از امام خمینی ذریافت کرد و قبل از انقلاب مبارزاتی با حکومت پهلوی داشت.

 

با پیروزی انقلاب اسلامی ، آیت الله یزدی با رای مردم به عضویت مجلس خبرگان قانون اساسی در آمد و دو دوره نیز با آرای مردم قم و تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

 

با حکم امام خمینی (ره) ، آیت الله یزدی در سال ۶۷ به عضویت شورای نگهبان درآمد . وی در ۱۱ آبان امسال به دلیل بیماری از این سمت استعفا کرد.

 

آیت الله یزدی پس از ریاست قوه قضائیه به مدت ۱۰ سال (۲۴ مرداد ۱۳۶۸ – ۲۳ مرداد ۱۳۷۸) و عضویت در دوره دوم تا پنجم مجلس خبرگان و ریاست آن بعد از درگذشت آیت الله مهدوی کنی، به ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتخاب شد.

 

عضویت در شورای عالی حوزه های علمیه و دبیری این شورا از دیگر مسئولیت هایی است که در کارنامه آیت الله یزدی دیده می شود.

 

یکی از آخرین مسائلی که باعث شد نگاه ها به آیت الله یزدی دوخته شود بروز اختلافات با آیت الله «صادق آملی لاریجانی» بود که نامه نگاری و جدال لفظی این دو رئیس پیشین قوه قضاییه را در تابستان ۹۸ به دنبال داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 36 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات