تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 شهریور 1400 - 23:50
کد خبر : 10102

کابل و انفجارهایی که خون ده‌ها افغانستانی و آمریکایی را درهم‌آمیخت

کابل و انفجارهایی که خون ده‌ها افغانستانی و آمریکایی را درهم‌آمیخت

*اعضای دولت سیزدهم در اولین جلسه کابینه «عهدنامه مدیران دولت مردمی» را با رئوسی چون التزام عملی به ارزش‌های انقلاب، توجه به محرومان، فسادستیزی و قانونگرایی، شایسته‌سالاری و رفع موانع تولید امضا کردند.   *طی شبانه‌روز اخیر اکثر وزرای دولت سیزدهم با حضور در محل وزارتخانه‌ها، کلید آن را از اعضای دولت دوازدهم تحویل گرفتند.

*اعضای دولت سیزدهم در اولین جلسه کابینه «عهدنامه مدیران دولت مردمی» را با رئوسی چون التزام عملی به ارزش‌های انقلاب، توجه به محرومان، فسادستیزی و قانونگرایی، شایسته‌سالاری و رفع موانع تولید امضا کردند.

 

*طی شبانه‌روز اخیر اکثر وزرای دولت سیزدهم با حضور در محل وزارتخانه‌ها، کلید آن را از اعضای دولت دوازدهم تحویل گرفتند. رئیسی خود در اولین روز کار کابینه از غسالخانه بهشت زهرا دیدن کرد.

 

*به دنبال اعلام هشدار مقامات انگلیسی و آمریکایی در خصوص حملات تروریستی در کابل، پایتخت افغانستان امروز شاهد انفجارهای مکرر بود که دست کم سه انفجار بزرگ در منطقه فرودگاه کابل رخ داد.

 

*بنابر اعلام رسانه‌ها، تاکنون بیش از ۶۰ نفر از جمله چند کودک در این انفجارها که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته جان خود را از دست داده‌اند. همچنین از میان کشته‌های آمریکایی، ۱۳ نفر جزو تفنگداران دریایی این کشور اعلام شده‌اند.

 

*به دنبال وقایع افغانستان، بایدن دیدارش با نخست وزیر اسرائیل را لغو کرد. صدراعظم آلمان هم گفته سفرش به اسرائیل را لغو کرده است.

 

*انتشار تصاویر بازداشتگاه اوین از خبرسازترین رخدادهای کشور شده است. همراه با اعلام رئیس سازمان زندان‌ها مبنی بر معلق شدن پرسنل بی‌تفاوت زندان نسبت به تخلفات صورت گرفته، وی مدعی شده میزان نظارت در این سازمان طی ۲سال اخیر رشد صعودی و کیفی قابل توجهی داشته و ۳۰درصد بیشتر شده است.

 

*محمد سرافراز رئیس اسبق صداوسیما در توئیتر نوشته برخی تصاویر از اوین با دوربین دستی ضبط شده و این یعنی نفوذ و نه صرفا هک دوربین.

 

*در همین رابطه وزارت خارجه آمریکا و برخی نهادهای حقوق بشری خواستار آزادی زندانیان سیاسی و رعایت حقوق زندانیان شدند.

 

*نیویورک تایمز به نقل از منابع اسرائیلی و آمریکایی نوشت، تل آویو دولت بایدن را کمتر از دو ساعت مانده به حمله فروردین ماه به تاسیسات نطنز مطلع ساخته است.

 

*زهرا شمس احسان عضو شورای شهر تهران در اظهاراتی انتقاد برانگیز، کارتن خوابی را نوعی سبک زندگی عنوان کرد.

 

*استاندار خوزستان با اشاره به مرگ روزانه ۶۰ نفر در این استان بیان داشت متولیان امر خودشان در اوضاع کرونایی مراسم برگزار می‌کنند.

 

*در آخرین اخبار مربوط به طالبان، سخنگوی امارات اسلامی موسیقی را حرام اعلام کرد. «ایران اینترنشنال» هم امروز مدعی ربایش حدود ۲۰۰ فعال مدنی به دست طالبان شد که قصد خروج از افغانستان را داشتند. رسانه‌ها همچنین از حبس خانگی عبدالله عبدالله و حامد کرزای خبر دادند.

 

*دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش ۳۰تا۹۰ درصدی بهای مواد خوراکی پرمصرف از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

 

*مدیرعامل اتحادیه دامداران صنعتی خراسان رضوی افزایش ۳۰۰درصدی کشتار دام‌های مولد را شروع یک فاجعه ملی خواند.

 

*جدیدترین آمار از خالی بودن ۵۷درصد مخازن کشور حکایت دارد.

 

*به گزارش ایران مامن، عبور میزان واکسن‌های وارداتی به کشور از ۲۸میلیون دوز، اعلام آمادگی قوه قضاییه برای تکمیل حلقه همگرایی قوا، درخواست علیرضا پناهیان برای برداشتن محدودیت‌های نامعقول سفر اربعین، آتش‌سوزی گسترده در نیروگاه سیکل ترکیبی نیشابور و … از دیگر اخبار ۲۴ ساعت اخیر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات