تاریخ انتشار : دوشنبه 8 شهریور 1400 - 2:03
کد خبر : 10174

روز عجیب بورس و پاتک رئیسی به دلار

روز عجیب بورس و پاتک رئیسی به دلار

بازار سهام در هفتمین روز شهریورماه با چند بار تغییر رنگ شاخص کل، سرانجام با کاهش ۱۵صدم درصدی، روی یک میلیون و ۵۷۳ هزار واحد به کار خود پایان داد.   تاثیرگذارترین عامل درون‌بورسی رخدادهای یکشنبه بازار، اعلام خبر بازگشایی نماد شبندر (پالایش نفت بندرعباس) بود که گروهی از سهامداران دیگر نمادها را راهی صف‌های

بازار سهام در هفتمین روز شهریورماه با چند بار تغییر رنگ شاخص کل، سرانجام با کاهش ۱۵صدم درصدی، روی یک میلیون و ۵۷۳ هزار واحد به کار خود پایان داد.

 

تاثیرگذارترین عامل درون‌بورسی رخدادهای یکشنبه بازار، اعلام خبر بازگشایی نماد شبندر (پالایش نفت بندرعباس) بود که گروهی از سهامداران دیگر نمادها را راهی صف‌های فروش کرد اما در نهایت شبندر کشف قیمت نشد و تنها موجب ریزش بازار شد.

 

نتیجه نهایی این اوضاع علاوه بر قرمزپوش شدن بورس پس از مدت‌ها، خروج هزار و ۱۰۰میلیارد تومانی پول حقیقی از بازار بود که طی ۷ ماه اخیر بی‌سابقه است.

 

از سوی دیگر، کاهش نرخ دلار و تاثیر آن بر بورس به وضوح آشکار شد. افت حدود ۵۰۰ تومانی نرخ دلار باعث شد تا این ارز از کانال ۲۸ هزار تومانی عقب‌گرد کرده و وارد کانال ۲۷ هزار تومانی شود. یورو هم چیزی نزدیک به ۶۰۰ تومان ارزان‌تر شد.

 

تحلیلگران در روز بعد از توصیه رهبری به پیش‌فرض قرار دادن تحریم‌ها برای شروع کار دولت که چشم‌انداز ریزش ریال را ایجاد کرد، همچنان سیگنال‌های مذاکراتی آمریکا را قابل‌تامل می‌بینند.

 

علاوه بر این، رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی دولت دستور داد تا به صورت سازمان‌یافته و فوری افزایش قیمت دلار و تورم مهار شود که همین موضوع تاثیراتش را در بازار دلار و به تبع آن بورس و طلا نشان داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات