تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 آذر 1401 - 15:52
کد خبر : 16626

اطلاعات بولتن آمریکایی درباره شورش‌های احتمالی

اطلاعات بولتن آمریکایی درباره شورش‌های احتمالی

«دونالد ترامپ» به دنبال ناکامی نسبی در انتخابات اخیر کنگره آمریکا، در میانه نوامبر برای ورود به کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ به طور رسمی اعلام نامزدی کرد؛ اقدامی که بار دیگر نگرانی‌ها از تکرار شورش انتخاباتی ژانویه ۲۰۲۱ را برانگیخت.   بولتن خبری- امنیتی (FBIA) که به طور مشترک از سوی وزارت امنیت داخلی

«دونالد ترامپ» به دنبال ناکامی نسبی در انتخابات اخیر کنگره آمریکا، در میانه نوامبر برای ورود به کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ به طور رسمی اعلام نامزدی کرد؛ اقدامی که بار دیگر نگرانی‌ها از تکرار شورش انتخاباتی ژانویه ۲۰۲۱ را برانگیخت.

 

بولتن خبری- امنیتی (FBIA) که به طور مشترک از سوی وزارت امنیت داخلی آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال منتشر می شود، نسبت به افزایش تهدیدات امنیتی علیه دولتی‌های این کشور هشدار داد. این بولتن خبری در تحلیل خود تهدیدهای موجود را با اقدام اخیر اداره تحقیقات فدرال در بازرسی از اقامتگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در فلوریدا مرتبط دانست. چندین رسانه مستقر در آمریکا که به این بولتن دسترسی یافته‌اند، حجم تهدیدات علیه مجریان قانون و سایر کارکنان دولت را «بی‌سابقه» خوانده اند.

 

بر مبنای اطلاعات این بولتن خبری عمده تهدیدات شناخته شده به صورت آنلاین و در چند پلتفُرم فضای مجازی جریان دارند. گفته‌شده که بیشتر تهدیدها ماهیت کلی دارند و شامل فراخوان برای جنگ داخلی و شورش مسلحانه علیه دولت آمریکا هستند.

 

 

این بولتن هشدار داده در کنار تهدیدهای کلی، ماموران وزارت امنیت داخلی و اف.بی.آی در حال بررسی تهدید صریح و بیان شده متعدد برای قتل هدفمند مجریان قضایی و نهادهای دولتی هستند. ادعا می شود در بسیاری از این تهدیدها از تاکتیک ها و تسلیحات ویژه استفاده شده است؛ حداقل در یک مورد تهدید به استفاده از بمب کثیف جهت هدف قرار دادن مقر اف.بی.آی در واشنگتن دی سی وجود دارد. گفتنی است اصطلاح بمب کثیف به سلاح‌های دست‌سازی گفته می‌شود که در آن‌ها از مواد منفجره و مواد زائد هسته ای و رادیواکتیو استفاده می‌شود.

 

به گزارش ایران مامن، همچنان که اشاره شد، ادعا می شود نگرانی های ویژه ای در خصوص امنیت ماموران ویژه اف.بی.آی به خصوص گروهی که مامور بازرسی از اقامتگاه ترامپ بودند وجود دارد. در همین رابطه اسامی چندین مامور اف.بی.ای در فضای مجازی منتشر شده و طرفداران ترامپ تهدید کرده‌اند اطلاعات شخصی بیشتری از این نهاد امنیتی را منتشر خواهند کرد.

 

 

بر مبنای داده‌های این بولتن، در همین رابطه مرد مسلحی که قصد داشت به دفتر صحرایی اف.بی.آی در سینسیناتی ایالت اوهینیا حمله کند در پی درگیری با مامورین حفاظت کشته شد. گروهی از معترضین مسلح نیز در مقابل دفتر میدانی اف.بی.آی در شهر فینیکس ایالت آریزونا تجمع کرده بودند که در نهایت بدون حادثه خاصی محل را ترک کردند.

 

این بولتن هشدار داده خشونت‌های داخلی می تواند به هدف قرار گرفتن اهداف متنوع و در نتیجه شکل‌گیری یک جنگ داخلی منتهی شود. به باور تهیه‌کنندگان این بولتن شرایط برای خشونت‌طلبان داخلی به جهت ایجاد یک جنگ داخلی فراهم شده است. ضمن اینکه اظهارات ترامپ در مواقع متعددی به تحریک این گروه‌ها کمک کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات