تاریخ انتشار : جمعه 30 دی 1401 - 12:24
کد خبر : 17213

اولین کنکور سراسری قرن؛ غلبه حاشیه بر متن

اولین کنکور سراسری قرن؛ غلبه حاشیه بر متن
اظهارات رئیس سازمان سنجش نشان می‌دهد قطع اینترنت آنچنان که انتظار می‌رفت باعث جمع‌شدن بساط تقلبات کنکوری نشده است.

به دنبال انتشار تصاویر مربوط به سوالات کنکور امسال در فضای مجازی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور روز پنج‌شنبه گفت: ادعاهایی که در برخی کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی در باره تقلب در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ مطرح می‌شود، صحت ندارد و قابل اعتنا نیست.

 

 

بعد از کنکور دیروز تجربی‌ها، «عبدالرسول پورعباس» در روز رقابت انسانی و ریاضی‌ها در حاشیه بازدید از حوزه آزمون واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران از کشف ۳۵۷ شبکه مدعی تقلب در کنکور خبر داد و گفت: ۵۹ ابزار تقلب نیز کشف شده است.

 

به گزارش ایران مامن، با این حال اظهارات رئیس سازمان سنجش نشان می‌دهد قطع اینترنت آنچنان که انتظار می‌رفت باعث جمع‌شدن بساط تقلبات کنکوری نشده است.

 

 

به گفته وی، جمر یا مسدود کننده موبایل جوابگو نیست. چون سیستم‌ها و دوربین‌های پیشرفته فوق جاسوسی هستند که با فرکانس‌های مخصوص کار می‌کنند. ۲۸۰۰ دستگاه آشکار ساز داریم اما همین سیگنال یاب هم با چند ثانیه ارتباط نمی‌تواند کشف کند و سیگنال‌هایی که دوام چند دقیقه‌ای دارند را شناسایی می‌کنند. این دستگاه‌های شبه جاسوسی به دلیل اینکه تمام اتوماتیک و هوشمند است و زدن دکمه مساوی است با ارسال عکس.

 

در این باره، «عیرضا پاک‌فطرت» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با «انتخاب» اظهار داشته اینکه با وجود قطعی اینترنت، سئوالات و جواب های کنکور باز هم لو می‌رود، خودش اغتشاش است.

 

به گفته این نماینده مجلس، دیگر بحث پول در میان نیست، بلکه بحث‌های امنیتی مطرح است. به دنبال تحریک جوانان شاداب و پر انرژی هستند تا جامعه را بهم بریزند  و لو رفتن سئوالات ممکن است کار ضد انقلاب باشد.

 

 

پیش از برگزاری کنکور، روزنامه «اعتماد» به نقل از یکی از مدیران وزارت ارتباطات که نخواسته نامش فاش شود درباره نحوه قطع اینترنت و پیامک‌های ارسالی در زمینه اطلاع‌رسانیِ آن نوشت: احتمالا آنتن نزدیک به حوزه‌های امتحانی قطع می‌شود و همه افراد ساکن در آن مناطق چه پیامک دریافت کرده‌ باشند و چه دریافت نکرده باشند، اینترنت‌شان قطع می‌شود. کاری مشابه آنچه جمینگ انجام می‌دهد که گویا پیش‌تر در برخی حوزه‌های امتحانی هم استفاده شده است.

 

بنا بر اعلان سازمان سنجش، در گروه آزمایشی علوم تجربی ۴۵٠۵٧٧ نفر، در گروه آزمایشی علوم ریاضی ١٢٠٠٩۵ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی ٣٠٩٢١٩ نفر، در گروه آزمایشی هنر ٣٩٠۵۵ نفر و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجه: ۵٨۵١۴ نفر شرکت کرده اند. همچنین در مجموع کل داوطلبان در تمامی گروه‌ها ٩٧٧۴۶٠ نفر هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات