تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402 - 21:12
کد خبر : 18709

درآمدزایی از بیماران خارجی و سردرگمی آماری

درآمدزایی از بیماران خارجی و سردرگمی آماری
همزمان با برکناری رئیس مرکز آمار، بحث و نظرها درباره قابل اتکا بودن آماری که در حوزه‌های گوناگون ارائه می‌شود ادامه دارد از وضعیت تورم و بیکاری تا گردشگری سلامت و ...

به گزارش ایران مامن، همزمان با برکناری رئیس مرکز آمار، بحث و نظرها درباره قابل اتکا بودن آماری که در حوزه‌های گوناگون ارائه می‌شود ادامه دارد از وضعیت تورم و بیکاری تا گردشگری سلامت و … .

 

در تازه‌ترین اعلام در زمینه وضعیت گردشگری سلامت در ایران، معاون وزیر بهداشت از درآمد سالانه یک میلیارد دلاری برای کشور به واسطه ورود یک میلیون بیمار خارجی خبر داده است؛ موضوعی که روزنامه «خراسان» درباره آن نوشته است: چگونه می‌توان ادعا کرد، ما در حوزه گردشگری سلامت سرآمد منطقه‌ایم در حالی که بخش بهداشت و درمان، هنوز آمار و ارقام دقیق و حساب شده ای از این حوزه ندارد. نمونه این امر را در آمارهای متفاوت از میزان درآمد کشور از گردشگری سلامت باید  دید. شهریور سال قبل، رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت گفت گردشگری سلامت حداقل دو میلیارد دلار درآمد سال گذشته برای کشور داشته است.

 

به نوشته خراسان، همچنین رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت یک سال پیش مدعی شده طبق آمار در رتبه ۴۰ جهان، ۲۰ آسیا و ۱۲ منطقه در حوزه گردشگری سلامت هستیم اما مراجعه به رتبه بندی‌های جهانی در زمینه توریسم درمانی یا گردشگری سلامت نشان می دهد، ما جایگاهی بهتر از ۴۶ در جهان نداریم حال آن که ترک‌ها در رتبه سی و پنجم قرار دارند.

 

نکته جالب این که روزنامه «همشهری» همزمان از یکه‌تازی ایران در گردشگری سلامت و مقابل رقبایی چون عمان و ترکیه نوشته است.

 

این روزنامه با طرح ادعای درآمد ۲.۵ میلیارد دلاری افزوده است: ترکیه و عمان، گام‌هایی جدی برای تبدیل شدن به یک رقیب  مهم در صنعت گردشگری سلامت ایران برداشته‌اند. با وجود این موضوع اما  این کشورها همچنان برای گردشگران سلامت جهان کشورهایی گران هستند. ترکیه تبلیغات گسترده‌ای را در حوزه گردشگری سلامت و درمان برای جذب متقاضیان سفر به ایران انجام داده و عمان نیز حالا با جذب پزشکان و پرستاران ایرانی سعی در تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت برای گردشگرانی را دارد که ایران را به‌عنوان مرکز درمان ارزان و مطمئن انتخاب می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات