تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 - 14:14
کد خبر : 2922

مساله عجیب پایداری با روحانی

مساله عجیب پایداری با روحانی

بعد از آنکه مجلس یازدهم روی کار آمد، کاملا قابل پیش‌بینی بود که تنش‌های نمایندگان با «حسن روحانی» آن هم در آخرین سال فعالیت دولتش بالا بگیرد؛ سالی که معمولا با بدوبیراه مردم، خیلی از سیاسیون رقیب و حتی حامیان کمتر سهم گرفته در دولت همراه می‌شود.   با این حال، اوضاع بی‌سابقه کشور از

بعد از آنکه مجلس یازدهم روی کار آمد، کاملا قابل پیش‌بینی بود که تنش‌های نمایندگان با «حسن روحانی» آن هم در آخرین سال فعالیت دولتش بالا بگیرد؛ سالی که معمولا با بدوبیراه مردم، خیلی از سیاسیون رقیب و حتی حامیان کمتر سهم گرفته در دولت همراه می‌شود.

 

با این حال، اوضاع بی‌سابقه کشور از نظر تحریم، کرونا و نابسامانی‌های اقتصادی بسیاری از سیاسیون را به این نتیجه رسانده که کمتر به پروپای دولت روحانی بپیچند و حتی «محمدباقر قالیباف» که سال‌ها سرسخت‌ترین مخالف روحانی محسوب می‌شد تمرکز خود را بر سفرهای استانی-انتخاباتی قرار داده تا حمله به دولت.

 

در سطحی بالاتر هم روز سه‌شنبه سوم آبان‌ماه صراحتا دستور توقف حملات به دولت از سوی رهبر انقلاب صادرشد.

 

در حالی که خیلی از رسانه‌های اصولگرا عملا طی دو سه روز گذشته فتیله حملات را پایین کشیده و حتی امروز روزنامه «جوان» به تشریح «دلایل حمایت همه‌جانبه رهبری از دولت» پرداخته اما نمایندگانِ عمدتا نزدیک به جریان «جبهه پایداری» گویا قصد ندارند تغییری در رویکرد خود نشان دهند.

 

«علی اصغر عنابستانی» نمایند سبزوار که پیش از تهدید «مجتبی ذوالنوری» به اعدام رئیس‌جمهوری، روحانی را «وقیح» خطاب کرده بود، بعد از دستور صریح رهبری گفت، روحانی «نازک نارنجی» شده و تلویحا بیان داشت حملاتش را ادامه می‌دهد زیرا رهبر انقلاب مصادیق توهین را تعیین نکرده است.

 

به گزارش ایران مامن، پس از آن «محمدتقی نقدعلی» نماینده خمینی‌شهر از تریبون مجلس گفت که مثل ذوالنوری به دستور رهبری تمکین می‌کند اما در ادامه گفت روحانی باید «حاشیه‌سازی» و «توهین به ائمه معصومین» را متوقف کند.

 

ترانه‌سرایی «کاظم دلخوش» نماینده صومعه‌سرا که پشت تریبون مجلس از «حسن جان» خواسته تا «در خلیج فارس گندم بکارد» هم تازه‌ترین تغییر تاکتیک مخالفان روحانی بود که تصمیم گرفتند با دور زدن «هتاکی»، روی ابزارهایی مثل اتهام و هجو و … سرمایه‌گذاری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات