تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 - 18:06
کد خبر : 3280

شاخص سبز بورس و کاهش زمان پیش‌گشایش

شاخص سبز بورس و کاهش زمان پیش‌گشایش

امروز با تداوم سبزی شاخص بازار سرمایه، بسیاری از کارشناسان امیدوار شدند که بازار در مسیر بازگشت قرار گرفته و امیدها برای پایان ریزش شاخص قوت گرفته‌است.   شاخص کل بورس تهران امروز با ۲۶۵۱۶.۸۵ واحد افزایش معادل ۲.۱۷ درصد تا ۱,۲۴۷,۵۹۱.۳۷ واحدی افزایش یافت و بازگشایی برخی نمادها نیز با افزایش ۱۰ تا ۱۵

امروز با تداوم سبزی شاخص بازار سرمایه، بسیاری از کارشناسان امیدوار شدند که بازار در مسیر بازگشت قرار گرفته و امیدها برای پایان ریزش شاخص قوت گرفته‌است.

 

شاخص کل بورس تهران امروز با ۲۶۵۱۶.۸۵ واحد افزایش معادل ۲.۱۷ درصد تا ۱,۲۴۷,۵۹۱.۳۷ واحدی افزایش یافت و بازگشایی برخی نمادها نیز با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت‌ها همراه شد.

 

شاخص هم وزن بورس تهران هم با  ۴۵۲۳.۱۴ واحد افزایش به ۳۶۹,۵۲۷.۶۷  واحدی رسید.

 

امروز بیشترین تاثیر در افزایش شاخص بورس تهران را نمادهای «فولاد»، «فملی» و «خودرو» داشتند و در مقابل نمادهای «ومعادن»، «فارس»، و «فاذر» هم بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص داشتند.

 

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم مسیر افزایشی را در پیش گرفت و با ۳۹۹.۶۰ واحد افزایش به ۱۵,۹۹۴.۵۳ واحدی رسید.

 

نمادهای «وسپهر»، «آریا» و «بپاس» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «وهور»، «کرمان» و «بنو» هم بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

 

امروز  طبق مصوبه جدید سازمان بورس، زمان پیش‌گشایش به ۱۵ دقیقه کاهش یافت که به نظر می‌رسد همین کاهش زمان پیش‌گشایش باعث کاهش امکان مداخلات در بازار شده باشد. همچنین پس از مدتی طولانی، صف‌های خرید از صف‌های فروش طولانی‌تر شد؛ وضعیتی که می‌تواند نشان از بازگشت آرامش به بازارها باشد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات