تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1399 - 0:34
کد خبر : 3948

بورس و تقویت نقش بازارگردان‌ها

بورس و تقویت نقش بازارگردان‌ها

بورس تهران امروز در حالی با افت شاخص مواجه شد که در مقابلِ آن، شاخص فرابورس ایران اندکی افزایش از خود نشان داد.   افت شاخص یک ساعت پس از آغاز به کار بازار سرمایه، در حالی اتفاق افتاد که به نظر می‌رسد، عرضه‌های گسترده نشان از افزایش فشار فروش در کانال یک میلیون و

بورس تهران امروز در حالی با افت شاخص مواجه شد که در مقابلِ آن، شاخص فرابورس ایران اندکی افزایش از خود نشان داد.

 

افت شاخص یک ساعت پس از آغاز به کار بازار سرمایه، در حالی اتفاق افتاد که به نظر می‌رسد، عرضه‌های گسترده نشان از افزایش فشار فروش در کانال یک میلیون و پانصدهزار واحدی دارند.

 

در عین حال افت قیمت‌ها در برخی سهم‌ها و به ویژه پالایشی‌ها باعث شد تا برای دقایقی صندوق «پالایش یکم» با قیمتی پایین‌تر از قیمت پذیره‌نویسی خود مواجه شود و این مسئله باعث اعتراض بسیاری از سهامداران و خریداران این صندوق شد.

 

با این حال به نظر می‌رسد مسئله اصلی بازار، عرضه گسترده در نمادهای بزرگی همچون «شستا»، «خودرو»، «فملی» و مانند آن است که باعث کاهش شاخص در بازار می‌شود.

 

به گزارش ایران مامن، امروز کاهش ارزش طلا و دلار در بازارهای موازی نیز نشانه مثبتی بود برای آنکه احتمالا رشد بورس در روزهای آینده ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران بیشتری را به خود جذب خواهد کرد.

 

بازارگردان‌ها امروز نیز فعالیت‌های گسترده‌ای را در بازار صورت دادند و خبرها حاکی از آن است که برخی از دیگر نمادهای بازار سرمایه و به ویژه در فرابورس نیز در حال انعقاد قرارداد با بازارگردانان برای روان‌تر کردن معاملات و حمایت از سهم خود هستند؛ خبری که می‌تواند نشان دهد که مدیران بازار از نقش بازارگردانان راضی هستند و ترجیح می‌دهند تا این نقش تقویت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات