تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 بهمن 1399 - 16:55
کد خبر : 4914

رئیس جمهوری که با پنبه سر می‌برد

رئیس جمهوری که با پنبه سر می‌برد

در اولین روز بهمن ماه ۹۹ ترامپ رفت و بایدن جایگزین او شد؛ سیاستمداری که زمان ترور کندی ۲۰ساله بود و اکنون در ۷۸ سالگی مسن‌ترین و به عبارت بهتر مجرب‌ترین رئیس‌جمهوری آمریکا است.   روی کار آمدن بایدن بسیاری را به بهبود اوضاع در ایران به واسطه کاهش تحریم‌ها امیدوار ساخته اما واقعیت ماجرا

در اولین روز بهمن ماه ۹۹ ترامپ رفت و بایدن جایگزین او شد؛ سیاستمداری که زمان ترور کندی ۲۰ساله بود و اکنون در ۷۸ سالگی مسن‌ترین و به عبارت بهتر مجرب‌ترین رئیس‌جمهوری آمریکا است.

 

روی کار آمدن بایدن بسیاری را به بهبود اوضاع در ایران به واسطه کاهش تحریم‌ها امیدوار ساخته اما واقعیت ماجرا این که دشمن نادان جای خود را به دشمن کارکشته جمهوری اسلامی داده است.

 

به گزارش ایران مامن، چند روز پیش بود که دختر مرحوم هاشمی گفت کاش ترامپ دوباره رای می‌آورد تا رفتار حاکمیت در ایران عوض می‌شد اما واقعیت ماجرا اینکه رفتار تحقیرآمیز و جنگ‌طلبانه رئیس‌جمهور سابق آمریکا که بشدت غیرقابل اعتماد نشان می‌داد هم نوعی همدلی را میان بخش‌های مهمی از مردم با حاکمیت به‌وجود آورد و هم مانع از همصدایی جهانی علیه تهران شد.

 

حسن روحانی رئیس‌جمهوری همزمان با مراسم تحلیف بایدن گفت، این آمریکا بوده که از برجام خارج شده و حالا توپ در زمین آمریکا است اما بعید به نظر می‌رسد که بایدن و تیم کارکشته او توپ را در زمین خود نگه‌دارند.

 

در دوره ترامپ مساله فقط و فقط تحریم‌های کمرشکن اقتصادی و امکان درگیری محدود نظامی بود اما در دوره جدید، دیپلماسی و پروپاگاندای آمریکا و اروپا بدنبال ایجاد فشار داخلی مضاعف بر حاکمیت خواهد بود و برخلاف دوره پیشین تهران نمی‌تواند روی حمایت دیپلماتیک پکن و مسکو در برابر یکجانبه‌گرایی ترامپ حساب بازکند.

 

بایدن با دیپلماسی آمیخته با لبخند، صلح‌طلبی، حقوق‌بشر و دموکراسی‌خواهی، حداکثر استفاده را از تحریم‌ها خواهد برد زیرا هیچ دلیل محکمی جهت برداشتن فشارها علیه تهران برایش وجود ندارد و در مقابل این انتظارات داخلی و بین المللی از تهران است که روزگار سخت سیاست خارجی را برای ما رقم خواهد زد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات