تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 - 16:05
کد خبر : 5595

وضعیت بورس؛ نقطه سر خط!

وضعیت بورس؛ نقطه سر خط!

شاخص کل بورس امروز سه‌شنبه ۲۸ بهمن ماه۹۹ با کاهش ۱۱هزار واحدی در عدد یک میلیون و ۲۴۵ هزار واحد جای گرفت.   فراز و نشیب‌های اخیر بازار و وجود عادت صف‌نشینی ، باعث نوسان‌های سینوسی بازار شده است؛ اتفاقی که ضربه سنگینی بر اعتماد بازار و مفهوم سهامدارای بلندمدت زده است.   نمادهای فخاس،

شاخص کل بورس امروز سه‌شنبه ۲۸ بهمن ماه۹۹ با کاهش ۱۱هزار واحدی در عدد یک میلیون و ۲۴۵ هزار واحد جای گرفت.

 

فراز و نشیب‌های اخیر بازار و وجود عادت صف‌نشینی ، باعث نوسان‌های سینوسی بازار شده است؛ اتفاقی که ضربه سنگینی بر اعتماد بازار و مفهوم سهامدارای بلندمدت زده است.

 

نمادهای فخاس، برکت و سپ بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فارس، فولاد و فملی بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

 

نکته قابل تامل امروز رنگ سبز شاخص هم وزن برخلاف شاخص کل است که شاید در نگاه اول، تمایل بازار به سهم ‌ای کوچکتر به ذهن متبادر شود اما ارزش معاملات حدود ۵ هزار میلیارد تومانی بورس و صف فروش بودن حدود ۴۷درصد نمادها در پایان زمان معاملاتی، نشان می‌دهد که یکی از مهمترین ارکان بازار یعنی نقدشوندگی دچار تهدید جدی شده است؛ تهدیدی که با توجه به نامتقارن بودن دامنه نوسان محتمل به نظر می رسید.

 

از اخبار مهم امروز می توان به تصویب کلیات اصلاحیه لایحه بودجه۱۴۰۰ اشاره کرد که البته در کاهش فشار عرضه یا افزایش تقاضا تاثیر قابل توجهی نداشت. در میان گروه‌های صنعت نیز گروه مواد دارویی، ارزش معاملات بالاتری را ثبت و روند مناسب‌تری برای سهامداران این گروه رقم زد اما در مقابل گروه بانکی از وضعیت مناسبی برخوردار نبود.

 

به گزارش ایران مامن، روند فرسایشی این مدت باعث گرایش سهامداران و سرمایه گذاران به نوسانگیری شده است که این باعث ناپایداری و تاثیر نامناسب بر فرهنگ سهامداری و خروج بازار از تعادل است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات