تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اسفند 1399 - 12:05
کد خبر : 6138

عصر سایت- کانال‌ها

عصر سایت- کانال‌ها

«توجه»، «توجه» دکتر فلان‌زاده رئیس بخش کودکان بیمارستان دوا از مرگ چند کودک بر اثر مصرف آبمیوه با مارک خوشمزه خبر داده است… سرهنگ انتظامی رئیس کلانتری ۲۲۰ گفته قفل فرمان با مارک سفتبند را شبکه کشوری سارقان خودرو وارد کرده‌اند تا …   فضای مجازی آنقدر بی‌در و پیکر شده که دیگر به هیچ

«توجه»، «توجه» دکتر فلان‌زاده رئیس بخش کودکان بیمارستان دوا از مرگ چند کودک بر اثر مصرف آبمیوه با مارک خوشمزه خبر داده است… سرهنگ انتظامی رئیس کلانتری ۲۲۰ گفته قفل فرمان با مارک سفتبند را شبکه کشوری سارقان خودرو وارد کرده‌اند تا …

 

فضای مجازی آنقدر بی‌در و پیکر شده که دیگر به هیچ چیز نمی‌شود اعتماد کرد و حتی پایگاه‌های خبری معتبر هم در رقابت تنگاتنگ بر سر سرعت و جذابیت در دام اخبار جعلی می‌افتند.

با نگاهی بدبینانه، بعضی می‌گویند گسترس اخبار جعلی «کارِ خودشان» است تا بالکل اعتبار رسانه‌های مجازی را لگدکوب کنند؛ این تئوری بخصوص بعد از اعتراضات دی‌ماه ۹۶ و آتش‌سوزانی «آمدنیوز» تقویت شد.

 

حال در فضای جدید و افزایش نیاز به اخبار موثق و تحلیل‌های غیرآبدوغ‌خیاری، فعالیت سایت-کانال‌ها از اهمیت مضاعفی برخوردار شده است؛ رسانه‌هایی که ضمن مسئولیت‌های حقوقی و قانونی باید در فضای بشدت پررقابت شبکه‌های مجازی فعالیت کنند.

 

به گزارش ایران مامن، با گذشت زمان، بر اثر سرخوردگی از کانال‌ و پیج‌های نامعتبر، فرسایش اعتبار و جذابیت رسانه‌های مرجع مثل صداوسیما و افزایش تعداد موبایل‌بدست‌ها با تغییرات نسلی، نقش سایت‌کانال‌های فارسی‌زبان داخلی و خارجی در فضای ارتباطاتی و خبررسانی روز به روز تقویت خواهد شد.

 

البته برخی نظری کاملا متضاد دارند و می‌گویند تغییرات نسلی به موازات تخصصی و کانالیزه شدن فضای ارتباطاتی با نوعی سطحی‌گرایی،  هرج‌ومرج و لذت‌جویی در شبکه‌های مجازی همراه شده و در صورت اتفاق نیافتادن رخدادهایی مثل فیلترینگ گسترده، اوضاع به همین شکل پیش خواهد رفت.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات