تاریخ انتشار : دوشنبه 16 فروردین 1400 - 15:55
کد خبر : 6975

عملیات «احیای برجام»؛ خوش‌خیالی ریاض و سردرگمی در تل‌آویو

عملیات «احیای برجام»؛ خوش‌خیالی ریاض و سردرگمی در تل‌آویو

نشست حضوری اعضای برجام که فردا (سه‌شنبه۱۷فروردین) قرار است در وین برگزار شود هر چند به گفته سخنگوی وزارت خارجه با نشست‌های قبلی فرقی ندارد اما شواهد مختلفی می‌گوید امکان احیای برجام بیشتر شده است.   در فضای امضای سند۲۵ساله ایران و چین، وزیر خارجه ایرلند که چند هفته پیش به عنوان میانجی به تهران

نشست حضوری اعضای برجام که فردا (سه‌شنبه۱۷فروردین) قرار است در وین برگزار شود هر چند به گفته سخنگوی وزارت خارجه با نشست‌های قبلی فرقی ندارد اما شواهد مختلفی می‌گوید امکان احیای برجام بیشتر شده است.

 

در فضای امضای سند۲۵ساله ایران و چین، وزیر خارجه ایرلند که چند هفته پیش به عنوان میانجی به تهران آمد می‌گوید برجام ارزش جنگیدن دارد و وقت زیادی هم برای حداقلی از توافق باقی نمانده است.

 

در این شرایط، اروپایی‌ها از مطالبات قبلی در زمینه گنجاندن مسائل موشکی در مذاکرات چندان سخنی نمی‌گویند و همچنان که در نشست اخیر سران روسیه، آلمان و فرانسه گذشت اولویت را بازگشت آمریکا به برجام قرار داده‌اند.

 

در سوی مقابل، ایران اعلام کرده مدل مطلوب واشنگتن یعنی اقدامات «گام به گام» را نمی‌پذیرد و می‌خواهد آمریکا قدم اول را بردارد.

 

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی

 

در این کش‌وقوس، دولت ملک سلمان که هنوز با نگرانی روی‌کار آمدن دموکرات‌ها در کاخ سفید دست‌وپنجه نرم می‌کند، اصرار دارد سعودی همسنگ چین، روسیه و تروئیکای اروپایی در مذاکره با ایران حاضر شود و مباحث موشکی در اولویت چانه‌زنی‌ها قرار گیرد.

 

به گزارش ایران مامن، در سوی دیگر، «بنیامین نتانیاهو» که این روزها بخاطر حضور در دادگاه و درگیری‌های سیاسی گرفتارتر از همیشه است از آمریکایی‌ها بشدت گلایه دارد.

 

پس از آنکه «رابرت مالی» مسئول موضوع ایران در وزارت خارجه آمریکا از لزوم لغو تحریم‌ها سخن گفت، «جروزالم پست» به نقل از یکی از مقامات ارشد تل‌آویو نوشت، راب مالی حتی ایران را به بدرفتاری متهم نمی‌کند و شبیه یکی از سازمان‌مللی‌ها سخن می‌گوید. اکنون پیام‌های دولت بایدن درباره توافق هسته‌ای متناقض و نگران‌کننده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات