تاریخ انتشار : شنبه 10 خرداد 1399 - 23:41
کد خبر : 698

تامین ارز وارداتی برای روزهای پساکرونایی

تامین ارز وارداتی برای روزهای پساکرونایی

تامین ارز وارداتی برای روزهای پساکرونایی تحلیلگران اقتصادی یکی از دلایل افزایش نرخ دلار و سایر ارزهای خارجی طی هفته‌های اخیر را کاهش آن در بازار به رغم وجود تقاضا به خصوص در بخش‌های وارداتی عنوان می‌کنند. روز شنبه دهم خردادماه «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری «ایسنا» اعلام کرد: بعد

تامین ارز وارداتی برای روزهای پساکرونایی

تحلیلگران اقتصادی یکی از دلایل افزایش نرخ دلار و سایر ارزهای خارجی طی هفته‌های اخیر را کاهش آن در بازار به رغم وجود تقاضا به خصوص در بخش‌های وارداتی عنوان می‌کنند.

روز شنبه دهم خردادماه «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری «ایسنا» اعلام کرد: بعد از افت عرضه ارز در اوایل سال به علت شیوع ویروس کرونا در ایران و کشورهای همسایه، امروز که تقریباً همه بازارها فعال شده‌اند روند تأمین و انتقال ارز حالت عادی به خود گرفته است.

تامین ارز وارداتی برای روزهای پساکرونایی

به گفته همتی، از ابتدای سال تاکنون حدود ۳.۷ میلیارد دلار از روش‌های مختلف اعلامی بانک مرکزی برای واردات تأمین شده است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: همانگونه که قبلاً اعلام کردم روند صادرات و برگشت ارز مثبت است و تأثیرات آن در بازار مشهود خواهد بود. 

طبق اعلام همتی، صادرکنندگانی که در سال گذشته صادرات داشتند تا پایان تیرماه باید ارز خود را به نیما برگردانند یا به روش‌های اعلامی بانک مرکزی در اختیار متقاضیان واردات کالا و خدمات قرار دهند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات