تاریخ انتشار : جمعه 20 فروردین 1400 - 20:45
کد خبر : 7084

پروژه مشارکت بالای ۷۰درصدی؛ بین‌المللی شدن انتخابات

پروژه مشارکت بالای ۷۰درصدی؛ بین‌المللی شدن انتخابات

صحبت‌های چند روز پیش «سیمون کاوونی» وزیر امور خارجه ایرلند بعنوان تازه‌ترین میانجی اروپا و تهران درباره رقابت شدید سیاسی در ایران و سخت شدن احیای برجام درصورت غلبه «تندروها» بر «میانه‌روها» با صحبت‌های «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران همراه شد تا نشان دهد غربی‌ها ضرورت تعجیل در مذاکرات را جدی‌گرفته‌اند.   حالا

صحبت‌های چند روز پیش «سیمون کاوونی» وزیر امور خارجه ایرلند بعنوان تازه‌ترین میانجی اروپا و تهران درباره رقابت شدید سیاسی در ایران و سخت شدن احیای برجام درصورت غلبه «تندروها» بر «میانه‌روها» با صحبت‌های «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران همراه شد تا نشان دهد غربی‌ها ضرورت تعجیل در مذاکرات را جدی‌گرفته‌اند.

 

حالا رسانه‌ها از وین اخبار و تحلیل‌هایی می‌دهند که از تقویت سیگنال‌ها توافق حکایت دارد. بعد از ادعای «نیویورک تایمز» درباره توافق تهران و واشنگتن در وین برای بازگشت دو طرف به تعهدات برجامی، حالا «کیودو» ژاپن از طرح «پایان بازی» رونمایی کرده است؛ طرحی که قرار است آمریکا اعلامیه لغو همه تحریم‌ها را صادر کرده و فردای آن ایران بازگشت کامل به تعهدات هسته‌ای را اعلام کند.

 

به گزارش ایران مامن، نشانه دیگر، آزادی نفتکش کره‌ای و سفر نخست‌وزیر کره جنوبی به تهران در هفته پیش‌رو است که نمی‌تواند بی‌ارتباط با مذاکرات وین باشد.

 

 

در صورتی که این اتفاقات تا پیش از انتخابات۱۴۰۰ رخ دهد، عبور یکی از این افراد؛ «علی لاریجانی»، «محمدجواد ظریف» و … از فیلتر شورای نگهبان کافی خواهد بود تا رقابت‌ها دوقطبی و بین‌المللی شود.

 

در ادامه، جدال بر سر اجرای توافقات تازه به ویژه سرنوشت الحاق به FATF می‌تواند تنور سرد رقابت‌ها را داغ و انگیزه‌های حضور «بالای ۷۰درصدی» در انتخابات ۲۸خرداد را تقویت کند.

 

✍🏼محمد موسی کاظمی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات