تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 - 22:18
کد خبر : 7904

مانور بورس روی شاخص‌سازها

مانور بورس روی شاخص‌سازها

شاخص کل بازار سرمایه امروز ۲۶اردیبهشت‌ماه ریزش جزئی ۷صدم درصدی داشت تا بعد از چند روز رشد، روی رقم یک میلیون و ۱۸۹ واحدی جا بگیرد.   مهمترین خبر امروز واریز مرحله اول و ۵۰ میلیون دلاری از مجموع ۲۰۰ میلیون دلاری است که مقرر شده بانک مرکزی به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق

شاخص کل بازار سرمایه امروز ۲۶اردیبهشت‌ماه ریزش جزئی ۷صدم درصدی داشت تا بعد از چند روز رشد، روی رقم یک میلیون و ۱۸۹ واحدی جا بگیرد.

 

مهمترین خبر امروز واریز مرحله اول و ۵۰ میلیون دلاری از مجموع ۲۰۰ میلیون دلاری است که مقرر شده بانک مرکزی به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق کند.

 

پیمان حدادی کارشناس بورس با اشاره به متقارن کردن دامنه نوسان و کاهش حجم دامنه مبنا به عدد ١.۵ میلیارد تومان اظهار داشته این اقدامات باعث می‌شود نمادهایی که در دو ماه گذشته با فشار فروش مواجه شدند، زودتر به قیمت تعادلی برسند و در نتیجه نقدینگی در سهامی که با صف فروش همراه بودند و به صورت قفل شده هستند زودتر آزاد و به بازار تزریق شوند؛ اقداماتی که با بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران می‌تواند به بهبود وضعیت بازار و کاهش هیجان سهامداران کمک کند.

 

در همین حال، مهدی سماواتی دیگر کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در حال حاضر بازار روند سینوسی را در پیش گرفته است و این روند مانند ماه‌های گذشته ادامه‌دار خواهد بود. وی پیش‌بینی کرده بازار فردا شاهد فشار فروش در گروه خودرویی‌ها و فشار خرید در نمادهای گروه پالایشی باشد.

 

به گفته این کارشناس در حال حاضر بازار در وضعیتی است که فقط شاخص مدیریت می‌شود و مانور بیشتر بازار بر روی ۲۵ تا ۳۰ نماد شاخص‌ساز است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات