تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 خرداد 1400 - 19:41
کد خبر : 8125

حماس چطور به گنبد آهنین نفوذ کرد؟

حماس چطور به گنبد آهنین نفوذ کرد؟

چندی پیش و در بحبوحه تلاش اسرائیل برای عادی‌سازی روابط با کشورهای جهان اسلام و افزایش تحرکات دیپلماتیک مقامات تل‌آویو برای توسعه روابط سیاسی متعارف با کشورهای عربی، مقامات سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) از انهدام یک هسته وابسته به گروه مقاومت اسلامی حماس خبر دادند که قصد بمب گذاری در مراکز حساس

چندی پیش و در بحبوحه تلاش اسرائیل برای عادی‌سازی روابط با کشورهای جهان اسلام و افزایش تحرکات دیپلماتیک مقامات تل‌آویو برای توسعه روابط سیاسی متعارف با کشورهای عربی، مقامات سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) از انهدام یک هسته وابسته به گروه مقاومت اسلامی حماس خبر دادند که قصد بمب گذاری در مراکز حساس این رژیم را داشتند.

 

به گزارش ایران مامن، به تازگی نیز مقامات شین بت اعلام کرده اند که در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ یک مرد ۴۳ ساله را که با جنبش حماس در غزه ارتباط داشته، به دلیل اتهامات جاسوسی و ارائه اطلاعات در مورد سیستم دفاع موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به «گنبد آهنین» (Iron Dome) دستگیر کرده است. شین بت با انتشار بیانیه ای مدعی شده است فرد مظنون «محمد ابو آدرا» نام دارد و به جرائم تروریستی دیگر از جمله عضویت در یک سازمان تروریستی و ارائه اطلاعات به دشمن اسرائیل متهم است.

 

مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی همچنین ادعا می کنند که ابو آدرا به دلیل اینکه پدرش تابعیت اسرائیلی و مادر و همسرش اهل غزه‌اند قادر به تردد آزادانه بین اراضی اشغالی و غزه بوده و از همین طریق توانسته بود با افسران هادی خود در حماس ارتباط بگیرد.

 

 

گفته می شود سیستم اطلاعاتی حماس ابو آدرا را به شاخه نظامی خود جذب کرده تا دسترسی بی نظیر و مطلوبی به اراضی اشغالی و انجام مأموریت جاسوسی از جمله جمع آوری و ارائه اطلاعات در مورد باتری های سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین را برای آنها فراهم کند. مقامات شین بت همچنین در بیانیه خود خطاب به بازداشت ابو آدرا به اتهام جاسوسی، جنبش حماس را هدف قرار دادند و اظهار داشتند سرویس امنیتی اسرائیل با هدف خنثی کردن همه فعالیت های تروریستی به کار خود ادامه خواهد داد و این سازمان متعهد شده است همه کسانی که به تروریسم کمک می کنند را تحت تعقیب قرار دهد.

 

چندی پیش وب سایت خبری – تحلیلی «استراتژی پیج»  با انتشار گزارشی، عملیات اطلاعاتی محور مقاومت به ویژه حزب الله لبنان در داخل اراضی اشغالی را ارزیابی و نفوذ شبکه جاسوسی حزب الله را بسیار گسترده تر از تصور مقامات این رژیم توصیف کرد. این گزارش مدعی شده بود این شبکه جاسوسی  علاوه بر جمع آوری اطلاعات الکترونیکی، مانند شماره تلفن های همراه سربازان اسرائیلی، ظاهراً شبکه ای از جاسوسانی عرب اسرائیلی را مدیریت می کرده و گفته می شود که  اکثریت اعراب اسرائیلی که  در شمال اسرائیل زندگی می کنند در لیست حقوق بگیران حزب الله قرار دارند.

 

براساس یافته های این گزارش، مقامات رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۶ در وفاداری اعراب اسرائیلی که ۲۰ درصد از جمعیت اسرائیل را تشکیل می دهند، دچار شک و تردید شده اند. نتایج یک نظرسنجی که در سال ۲۰۰۷ از  اعراب اسرائیلی انجام شده است؛ نشان می دهد که ۴۸ درصد معتقد بودند حملات موشکی حزب الله به شمال اسرائیل در سال ۲۰۰۶ موجه بود.

 

علاوه بر این، نیمی از این افراد ربودن دو سرباز اسرائیلی توسط حزب الله را که باعث جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ شد، موجه دانستند و ۸۹ درصد حمله اسرائیل به لبنان را یک جنایت جنگی دانستند. تنها ۴۴ درصد معتقد بودند حمله موشکی حزب الله یک جنایت جنگی است. یک سوم فارغ التحصیلان دبیرستان و کالج های عرب معتقد نیستند که شش میلیون یهودی در طول جنگ جهانی دوم کشته شده اند.

 

اعراب اسرائیلی همچنین از مسائلی نظیر اخراج دسته جمعی از اسرائیل (۶۰ درصد) یا انتقال جوامع خود به کشور جدید فلسطین (۶۲ درصد) ترس دارند. در حقیقت  ۶۸ درصد ترجیح می دهند در اسرائیل زندگی کنند؛ حتی اگر توافق صلحی باشد که در نتیجه آن یک کشور مستقل فلسطینی ایجاد شود.

 

 

در همین حال ، ۶۳ درصد از یهودیان اسرائیلی از ورود به شهرها یا محله های عرب پرهیز می کنند و ۶۸ درصد از وقوع  ناآرامی های داخلی در میان اعراب اسرائیلی ترس دارند. علاوه بر این از سال ۲۰۰۷ این نگرش های ضد اسرائیلی در میان اعراب اسرائیلی شدیدتر شده و حماس و حزب الله سعی در استفاده از آنها دارند.

 

ادعای جالب توجه این گزارش اینکه گروه داعش در میان اعراب اسرائیلی نفوذ کرده و توانسته حداقل پنجاه عرب اسرائیلی را  به سمت خود جذب کند که به نظر می رسد اکثر آنها در سوریه یا عراق کشته شده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات