تاریخ انتشار : یکشنبه 16 خرداد 1400 - 21:30
کد خبر : 8325

سمت و سوی سایبرکام بعد از فرماندهی جدید

سمت و سوی سایبرکام بعد از فرماندهی جدید

فرماندهی سایبری آمریکا  (USCYBERCOM) چندی قبل شاهد تغییرات جدیدی در پست‌های مدیریتی خود بود. طی این تغییرات ژنرال نیل هرسی (Neil Hersey) به عنوان فرمانده کل فرماندهی سایبری نیروی زمینی آمریکا انتخاب شد.   سابقه تاسیس این نهاد سایبری آمریکا به ۲۱  می سال ۲۰۰۹ بر می گردد که «رابرت گیتس» وزیر دفاع وقت آمریکا

فرماندهی سایبری آمریکا  (USCYBERCOM) چندی قبل شاهد تغییرات جدیدی در پست‌های مدیریتی خود بود. طی این تغییرات ژنرال نیل هرسی (Neil Hersey) به عنوان فرمانده کل فرماندهی سایبری نیروی زمینی آمریکا انتخاب شد.

 

سابقه تاسیس این نهاد سایبری آمریکا به ۲۱  می سال ۲۰۰۹ بر می گردد که «رابرت گیتس» وزیر دفاع وقت آمریکا از فعالیت اولین فرماندهی سایبری پنتاگون و اولین عملیات سایبری نظامی چندگانه و جامع دنیا خبر داد. متعاقب آن طرح تاسیس «سایبرکام» در ۲۳ ژوئن ۲۰۰۹ تصویب شد و در نهایت ۱۱ ماه بعد در اکتبر ۲۰۱۰ میلادی به مرحله عملیاتی رسید.

 

مقر فرماندهی سایبری آمریکا در شهر «فورت مید» ایالت مریلند یعنی جائی که «ان اس ای» نیز در آن واقع شده است، قرار دارد و ریاست آن همزمان مسئولیت مدیریت ان اس ای را نیز بر عهده دارد.  ژنرال «ریت ا. هرناندز»، ژنرال «ادوارد سی کاردون» و ژنرال «پل ام. ناکاسون» از ابتدای تاسیس این واحد، به عنوان فرماندهان آن انتخاب شده اند.

 

در حال حاضر ژنرال ناکاسون که از اکتبر ۲۰۱۶ از سوی دونالد ترامپ به ریاست این واحد انتخاب شده بود، همزمان با شدت یافتن تقابل سایبری ایالات متحده با رقبایش از جمله چین و روسیه، دکترین سایبری جدیدی تحت عنوان «تعامل مداوم» و «دفاع رو به جلو» در برابر رقیبان ایالات متحده در فضای آنلاین مطرح کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است در حالی که جزئیات زیادی از این دکترین منتشر نشده است، می توان درک کرد که دکترین فرمانده وقت سایبرکام شامل اقدامات مضاعف برای نفوذ در شبکه های سایبری دشمن و طراحی حملات سایبری تهاجمی علیه آنها است. ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای طراحی حملات تهاجمی و انجام عملیات شناسایی، اختیارات بیشتری در این زمینه به ان اس ای و سایبرکام واگذار کرده بود.

 

به تازگی براساس گزارش رسانه های آمریکایی مرکز فرماندهی سایبری نیروی زمینی ارتش آمریکا تغییرات جدیدی را در پست های مدیریتی خود داشته است. نیروی زمینی ارتش آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که سمت شغلی دو نفر از فرماندهان ارشد سایبری خود را در فرماندهی سایبری و مرکز عالی سایبری تغییر داده است.

 

براساس این بیانیه، در ۲۳ فوریه سال ۲۰۲۱ ژنرال «نیل هرسی» (Neil Hersey) به عنوان فرمانده کل فرماندهی سایبری نیروی زمینی آمریکا انتخاب شده است. گفته می شود ژنرال هرسی پیش ‌از این و از سال ۲۰۱۹ سمت فرماندهی مرکز عالی سایبری نیروی زمینی آمریکا را بر عهده داشت. علاوه براین ژنرال «پائول استنتون» (Paul Stanton) نیز فرماندهی مرکز عالی سایبری را بر عهده خواهد گرفت.

 

بیشتر بخوانید:

برخورد سایبری آمریکا با چین و روسیه در دوران بایدن

 

بخش آموزشی سایبری یا همان مدرسه سایبری نیروی زمینی ارتش آمریکا و بخش نیروهای عملیاتی یا (ARCYBER) هر دو در «فورت گوردون» در محل ستاد فرماندهی سایبری نیروی زمینی  استقرار دارند؛ بخش‌هایی که مقامات نیروی زمینی ارتش آمریکا از آن‌ها به‌عنوان «سکوی پرتابی برای قدرت» یاد می‌کنند.

 

مقامات فرماندهی سایبری نیروی زمینی آمریکا تلاش دارند از یک نیروی عملیاتی محض در فضای سایبری به یک نیرو با مزیت اطلاعاتی تبدیل شوند تا بتوانند  دامنه‌های اطلاعاتی بزرگ‌تری را با هم ترکیب کنند و از طریق آن عملیات‌های اطلاعاتی و الکترومغناطیسی را در عملیات‌های خود بگنجانند.

 

گزارش ها حاکی از آن است نیروی زمینی ارتش آمریکا به تازگی پرسنل جنگ الکترونیک را با کارکنان سایبری خود ترکیب کرده است. در حال حاضر نیز مدرسه نیروی زمینی ضمن آموزش به این دو گروه، وظیفه انجام عملیات‌های اطلاعاتی را نیز بر عهده دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات